سه شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۲۲:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۳۲۳۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

لبنان خواهان همکاری‌های آموزشی، قرنطینه گیاهی و تجاری سازی محصولات کشاورزی

معاون تحقیقات و برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی ایران و هیات همراه با حسین حاج حسن وزیر کشاورزی لبنان ملاقات کرد.

در این ملاقات که غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشت زمینه های همکاری دو جانبه در بخش آموزشی، مبادله تجاری محصولات کشاورزی و قرنطینه گیاهی مورد بررسی قرار گرفت.

حسین حاج حسن با اشاره به سفر چند هفته گذشته خویش به ایران و ملاقات با خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی ایران و کاظمی رییس موسسه اتکا، خواستار تسریع در اجرای توافقات قبلی بویژه در زمینه مبادلات تجاری محصولات کشاورزی از جمله صادارت روغن زیتون و مرکبات به ایران و واردات گندم، برنج و دیگر محصولات غذایی مورد احتیاج لبنان از ایران شد.

وزیر کشاورزی لبنان از پیشرفت های صورت گرفته در امر آموزش کادر فنی وتخصصی نیروی انسانی وزارت کشاورزی لبنان از سوی جمهوری اسلامی ایران به نیکی یاد کرد و خواستار تبادل تجربیات و ادامه این برنامه های آموزشی شد.

وزیر کشاورزی لبنان خواستار استفاده از دارو و واکسن های های دامی و سیستم های قرنطینه گیاهی ایران شد.

حسین حاج حسن پیشنهاد کرد کارگاه آموزشی با شرکت متخصصان ایرانی و علاقمندان بخش خصوصی لبنان در بخش های قرنطینه گیاهی، آموزش و تجاری سازی محصولات کشاورزی در بیروت برگزار شود که از سوی طرف ایرانی مورد استقبال قرار گرفت.

نیکبخت ـ‌ معاون وزیر جهادکشاورزی ـ نیز آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری در بخش های مختلف کشاورزی با لبنان را مورد تاکید قرار داد و اشاره کرد موانع توسعه صادرات روغن زیتون لبنان به ایران را پیگیری خواهد کرد.

سفیر ایران در بیروت با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه اختصاصی ایران در بیروت (24 لغایت 28 خرداد ماه جاری)، گفت قرار است نمایشگاه اختصاصی استان مرکزی کشورمان اواخر آذرماه جاری در بیروت برگزار شود.

وی پیشنهاد کرد: کارگاه آموزشی کشاورزی مورد نظر وزیر لبنانی در حاشیه این نمایشگاه برگزار شود که مورد موافقت اولیه طرف لبنانی قرار گرفت. 

.

.

.

.

.

.

..

.

ایسنا

(سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱) ۲۲:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها