پنج شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۲:۰۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۹۰۳۳
گزارشگر : ۱۰۲۹
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
از سال آینده

تولید آبزیان در خراسان رضوی 10 برابر می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: تولید آبزی در استان سالانه حدود چهار هزار و 800 تن است که این رقم در سال آینده 10 برابر افزایش می‌یابد.

 محمود صلاحی در جلسه ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: بنا بر نتایج اولیه سرشماری در استان، جمعیت روستایی یک درصد افزایش داشته‌ که این امر لزوم توجه بیش از پیش به روستاها را آشکار می‌سازد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال گذشته در خراسان رضوی با عنوان سال توسعه و رسیدگی همه جانبه به روستاها‌ گفت: این موضوع سبب توجه بیشتر مسئولان به روستاها و ارتقای خدمت‌رسانی به این مناطق شد.

وی تصریح کرد: بهترین روش برای تثبیت جمعیت روستایی و توسعه بخش کشاورزی، رسیدگی به روستاهاست که در 2 سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون از مجموع 800 هزار هکتار اراضی زیر کشت استان تنها آبیاری در 80 هزار هکتار به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد، افزود: در سال جاری 10 هزار هکتار دیگر در دست اقدام است که تا پایان سال مالی به بهره‌برداری می‌رسد.

صلاحی از کسب رتبه نخست خراسان رضوی در زمینه ارتقای بهره‌وری آب در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: برای افزایش 2 برابری اصلاح روش‌های آبیاری کشاورزی در سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

رئیس ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان افزود: تولید آبزی در استان سالانه حدود 4 هزار و 800 تن است که این رقم در سال آینده 10 برابر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: تامین حاشیه سود مطمئن برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و ارائه آن در بازارهای استان با قیمت مناسب به منظور توانمندسازی کشاورزان از جمله اهداف سال آینده استان در بخش کشاورزی است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: باید در چند سال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا حدود 50 درصد سود حاصل از فروش محصول کشاورزی به خود کشاورز برسد تا بتواند با انگیزه بیشتری اقدام به تولید محصول کند.

صلاحی با اشاره به اینکه از مجموع 7.5 میلیون تن تولیدات محصولات دامی و کشاورزی در استان حدود 25 درصد آن ضایعات است تاکید کرد: باید برای کاهش این میزان ضایعات برنامه‌ریزی شود.

وی تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های مصرف و توزیع با محوریت تولیدات روستایی را از جمله راهکارهای توانمندسازی کشاورزان دانست و خواستار صدور مجوز برای فعالیت این‌گونه تعاونی‌ها در سطح استان شد.

رئیس ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان گفت: با توجه به تخصیص 398 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی به استان باید از ظرفیت ایجاد شده در راستای توسعه این بخش استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی به مدیران دستگاه های اجرایی توصیه کرد تا ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها را شناسایی و در راستای خدمت به مردم به کار گیرند.

صلاحی افزود: مدیران باید برای ارائه خدمات در تمامی زمینه‌ها به سراغ مردم رفته و با کمک صدا و سیمای استان ظرفیت‌های قابل واگذاری و امکانات موجود در استان را در بخش‌های مختلف به سمع و نظر مردم رسانده و برای توسعه استان از خود مردم کمک بگیرند.

فارس

(پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰) ۱۲:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها