سه شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۹:۰۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۲۸۹۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

60هزار تن جو وارداتی بین دامداران کشور توزیع می‌شود

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ایران از توزیع ۶۰هزار تن جو وارداتی بین دامداران خبرداد.

سیروس روستا رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ایران افزود: از سه شنبه ۹ اسفند سالجاری ۶۰ هزار تن جو وارداتی این اتحادیه که از طریق یک فروند کشتی به بندر امام خمینی (ره) رسیده، در سطح کشور توزیع می‌شود.  

وی گفت: ۱۰ هزار تن از این مجموله وارداتی از طریق اتحادیه عشایری و ۵۰ هزار تن دیگر از طریق اتحادیه مرکزی دامداران ایران و اتحادیه‌های استانی آن بین تولیدکنندگان شیر و گوشت کشور به بهای هر کیلوگرم ۴۹۲ تومان توزیع خواهد شد.
 

روستا با اشاره به وقفه یک ماهه در توزیع جو بین دامداران کشور و افزایش قابل ملاحظه قیمت این نهاده مهم دامی طی مدت مذکور گفت: محموله ۶۰ هزار تنی دیگری نیز تا پایان اسفندماه سال‌جاری وارد کشور و از طریق اتحادیه دامداران ایران توزیع خواهد شد.

وی افزود: با توجه به وجود مشکلاتی در زمینه گشایش خط اعتباری LC طی یک ماه اخیر این دو محموله ۶۰ هزار تنی به صورت اضطراری وارد کشور شده که قیمت تمام شده آن نسبت به قبل اندکی افزایش داشته است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران در عین حال تأکید کرد: با رفع موانع و مشکلات بر سر راه گشایش خط اعتباری LC ۱۲۰ هزار تن جو وارداتی دیگر خریداری شده که با بهایی کمتر از اختیار دامداران کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه دامداران ایران اذعان داشت: محموله ۵۰ هزار تنی ذرت وارداتی نیز از هفته آینده با همکاری شرکت نهاده‌های دامی جاهد وزارت جهاد کشاورزی بین دامداران و مرغداران کشور توزیع خواهد شد.

سیروس روستا افزود: با انعقاد قرارداد دو جانبه با کشور هند محموله ۵۰ هزار تنی سویا نیز از این کشور طی آینده‌ای نزدیک وارد و توزیع خواهد شد.

.

.

.

..

.

.

.

.

فارس
 

(سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها