چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۹:۰۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۱۳۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان زنجان :

افزایش قیمت نهاده‌های مرغداری‌ها، دلیل افزایش قیمت است

رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان زنجان با اشاره به افزایش قیمت 200 تومانی مرغ گرم در زنجان طی روزهای اخیر، گفت: دلیل این امر، افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز در مرغداری ها بوده است که باعث شد قیمت مرغ گرم در زنجان 200 تومان افزایش یافته و به 3 هزار و 350 تومان برسد.

سید ناصر موسوی با بیان این‌که تاکنون قیمت مرغ در زنجان کنترل شده بود و افزایشی در این زمینه وجود نداشت، توضیح داد: با توجه به این‌که تعیین قیمت مرغ گرم، تابع عرضه و تقاضاست و در همه جای کشور نیز این امر، تعیین کننده قیمت مرغ است، هم اکنون در استان نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته و در تعیین قیمت مرغ لحاظ شده است.

 

وی ادامه داد: در گذشته در زنجان تصمیماتی برای تعیین قیمت مرغ گرفته شده بود که این امر سوای از تصمیماتی بود که در دیگر استان ها اتخاذ می شد؛ به گونه‌ای که قیمت را مسوولان تعیین کرده بودند و اجازه افزایش قیمت نیز در این زمینه همزمان با افزایش و یا کاهش عرضه و تقاضا داده نمی‌شد، اما با جلساتی که برگزار شد، این نتیجه حاصل شد که قیمت مرغ گرم، تابع عرضه و تقاضای موجود در بازار شود و به عبارت دیگر با روال دیگر استان‌ها، در زنجان نیز قیمت مرغ تعیین شود.

 

این مقام مسوول عنوان کرد: در این زمینه مقرر شده است تا قیمت مرغ در زنجان شناور باشد و با توجه به افزایش یا کاهش عرضه و تقاضا، این قیمت تعیین شود. البته این قیمت تحت تاثیر افزایش قیمت نهاده های مرغداری ها است و افزایش قیمتی که اخیراً در زنجان به وجود آمد، متاثر از همین امر بود که نهاده‌های مرغداری‌ها با افزایش قیمت مواجه شد.

 

رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان زنجان تصریح کرد: البته هم اکنون قیمت مرغ در کشور به صورت روزانه رصد می شود و این قیمت، با قیمت های موجود در استان آنالیز می گردد تا نتایج مطلوبی در این زمینه حاصل شود. می توان گفت قیمت مرغ در زنجان بیشتر از دیگر استان‌های کشور نیست و قیمت معقولی وجود دارد.

 

 

وی در خصوص ذخیره سازی مرغ برای مصرف شب عید استان، گفت: در این زمینه به اندازه نیاز استان ذخیره سازی مرغ صورت گرفته و هیچ گونه مشکلی مبنی بر کمبود مرغ در بازار به هنگام شب عید وجود نخواهد داشت و اگر احساس شود قیمت‌ها به صورت غیر متعارف افزایش یافته است، از این مرغ‌های ذخیره سازی شده برای جلوگیری از افزایش قیمت و تنظیم بازار استفاده خواهد شد.

.

.

.

.

.

.

.

ایسنا

(چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹) ۰۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها