دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۶:۱۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۱۳۲۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رییس سازمان بازرگانی همدان:

میوه و مرکبات به اندازه کافی در سردخانه‌های استان وجود دارد

رییس سازمان بازرگانی استان همدان گفت: یکی از رسالت‌های سازمان بازرگانی نظارت و کنترل قیمت‌ها است.

محمد مهدی فرشچی موحد در نشست مطبوعاتی سازمان بازرگانی استان همدان افزود: در 11ماه امسال 131هزار و 273 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی داشته‌ایم و موارد تخلف به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی عدم درج قیمت، نداشتن پروانه کسب، کم فروشی، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه را از جمله مهمترین تخلفات صورت گرفته برشمرد.

وی ادامه داد: این تخلفات دارای ارزش ریالی معادل 98 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

فرشچی موحد عنوان کرد: در بحث نظارت بر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها سازمان بازرگانی و مجمع امور صنفی با همکاری هم توانستند نظارت دقیق و همه جانبه بر اجرای این طرح و تخلفات صورت گرفته داشتند که 34 هزار و 984 مورد بازرسی انجام شد که ارزش ریالی معادل 59 میلیارد ریال را دارا بود.

وی اظهار داشت: امسال بازرسان و ناظران افتخاری سازمان نیز با قوت تمام فعالیت کردند که 9هزار و 365 مورد گزارش تخلف را به بازرسان سازمان گزارش کردند که مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به ثبات بسیار خوب در بازارها بیان کرد: با توجه به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بعضی‌ها انتظار داشتند که با تورم زیاد رو به رو شویم اما این اتفاق نیافتاد و نه تنها افزایش قیمت غیرمنطقی نداشتیم؛ بلکه در بعضی از اقلام با کاهش قیمت مواجه شدیم.

وی با بیان این که استان همدان در بحث نظارت و فعالیت بازرسان و ناظران افتخاری رتبه برتر کشور را کسب کرده است، افزود: با توجه به فرا رسیدن عید نوروز تقاضاهای مردم افزایش می یابد و برای تعدیل در بازار قصد داریم نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را برگزار کنیم که در این نمایشگاه اقلام پر مصرف مردم با 15 تا 20 درصد تخفیف عرضه می شود.

وی همچنین اعلام داشت: میوه و مرکبات به اندازه کافی در سردخانه ها وجود دارد که در صورت نیاز وارد بازار می کنیم.

وی در رابطه با بازرگانی خارجی استان همدان اظهارکرد: امسال 128 میلیون و 573 هزار و 313 دلار از گمرک استان همدان صادرات داشتیم و 540 میلیون و 634 هزار و 623 دلار نیز کالاهای تولیدی استان از سایر گمرک‌ها صادر شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین اقلام صادراتی استان را سیمان، سفال، کشمش، فرش، چینی آلات بهداشتی، لبنیات، شیشه های دست ساز و کاشی تشکیل می‌دهند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان همدان نیز در این جلسه بیان کرد: در ایام نوروز مانور ویژه‌ای برای نظارت بر کالاهایی که در اولویت خرید مردم هستند، داریم.

علیرضا شجاعی ادامه داد: تفاهم نامه‌هایی با اصناف داریم که آنها متعهد شده‌اند کالاهای ضروری را تا 20 فروردین ماه با 5 تا20 درصد تخفیف عرضه کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد انجمن‌های حمایت از مصرف کنندگان در اولویت کاری ما قرار دارد و باید سعی شود این انجمن‌ها در سطح شهرستان‌ها نیز تشکیل شود و این انجمن‌ها وظیفه رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم را خواهند داشت.

شجاعی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا با تمام قوت در حال فعالیت هستیم تا بتوانیم بازار را از کالاهای قاچاق و بدون اسناد گمرکی واردات پاک سازی کنیم.

رییس مجمع امور صنفی استان همدان نیز گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان برخی از اصناف که کالاهای مورد نیاز مردم را در ایام نوروز عرضه می‌کنند موظف هستند که کاهش قیمت داشته باشند، همچنین باید دقت شود حقوق مصرف کنندگان به طور کامل رعایت شود.

شمس افزود: در بحث میوه و مرکبات اگر نیاز باشد در میادین میوه و تره‌بار، مراکز دارای پروانه عرضه و غرفه‌های شهرداری برای عرضه این مواد استفاده خواهیم کرد.

.

.

.

.

.

.

ایسنا

(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹) ۱۶:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها