دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۲:۵۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۴۶۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
مدیر کل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت:

6 محصول غذایی جدید امروز نشان ایمنی و سلامت دریافت کردند

مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی وزارت بهداشت گفت:‌ 6 محصول جدید غذایی از وزارت بهداشت نشان ایمنی و سلامت دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس هدایت حسینی امروز در مراسم اهدای نشان ایمنی و سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد افزود: این محصولات شامل 2 نوع کنسرو ماهی، یک نوع ماکارونی، زعفران رشته‌ای، چای سبز و یک نوع ماکارونی فیبردار از 5شرکت تولید کننده است.
وی افزود: وزارت بهداشت به منظور افزایش امکان انتخاب صحیح فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی توسط مصرف‌کنندگان و تشویق تولیدکنندگان به ارتقای ایمنی و کیفیت تولیدات با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه با تضمین ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط نسبت به اعطای نشان ایمنی و سلامت به تولیدکنندگان برتر که در محصولات خود به مفاهیم سلامت‌ مصرف‌کننده و کیفیت فرآورده توجه کردند اقدام کرده است.
وی گفت: نشان ایمنی و سلامت از سوی وزارت بهداشت و درمان به فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی ایمن و سالم که الگوی سلامت و ایمنی موضوع آیین‌نامه اعطا نشان را رعایت کرده‌اند اعطا می‌شود و نشان سیب سبزرنگ که نماد سلامت است و عبارت ایمنی و سلامت در کنار آن نوشته شده نشانه آن است که دارندگان نشان می‌توانند آن بر روی محصولات خود درج کنند.
مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی وزارت بهداشت افزود: فرآورده ایمن و سالم فرآورده‌ای است که از مواد اولیه سالم و در شرایط خوب و بهداشتی تولید و عرضه شود و علاوه بر حداقل ویژگی‌های مورد انتظار و خواص ذاتی خود دارای ویژگی‌هایی است که در ارتقای ایمنی و سلامت مصرف‌کننده مؤثر است.
حسینی افزود: هدف از اعطای نشان ایمنی و سلامت تشویق تولیدکنندگان به تولید محصولات سالم‌تر غذایی و آشامیدنی و ایجاد فضای رقابتی برای تولید غذای ایمن و سالم است، افزایش ایمنی و کیفیت محصولات غذایی عرضه شده و امکان شناسایی محصولات سالم‌تر غذایی و آشامیدنی در سطح عرضه توسط مصرف‌کنندگان است.
وی اضافه کرد: ویژگی‌های محصولات دارای نشان ایمنی سلامت هستند را می‌توان بهبود ارزش تغذیه‌ای و سلامت‌بخش از طریق دارا بودن املاح و ویتامین‌ها، کاهش چربی‌های مضر، کالری و نمک و دارای ویژگی‌های ایمنی بالاتر از حداقل ویژگی‌های مورد انتظار، کاهش میزان آلاینده‌ها به میزان 50 درصد کمتر از حد استاندارد،‌ عدم استفاده از مواد افزودنی مانند رنگ‌ها، نگهدارنده‌ها، بهبوددهنده‌های شیمیایی، کاهش آن نسبت به مواد غذایی مشابه و به روش ارگانیک تولید شوند، است.
هدایت حسینی گفت: دو محصول در 19 فروردین 87، 8 محصول در سی‌ام مهر 87، 12 محصول در 19 فروردین 88 ، 9 محصول در 28 آذر 88 و 6 محصول در 21 فروردین 89 نشان ایمنی سلامت دریافت کردند که مجموعاً 37 محصول نشان ایمنی و سلامت را دریافت کردند.
مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی وزارت بهداشت گفت: کمیته کارشناسی اعطای نشان ایمنی و سلامت از ابتدای سال 87 تاکنون به تعداد 9 جلسه و برای بررسی 300 محصول تشکیل شده‌است و تشکیل 7 جلسه کمیته اصلی اعطای نشان از ابتدای سال 87 برای تصویب محصولات واجد شرایط و تأیید 376 محصول شده است.
حسینی با اشاره به اعطای نشان ایمنی و سلامت به چند نوع زعفران گفت: آثار سلامت‌بخشی زعفران را ضدسرطانی و اثر بر روی سیستم عصبی (تقویت حافظه، یادگیری،ضد تشنج، ضد افسردگی، آرامبخش و خواب‌آور، مفرع و شادی‌آور، ضد درد) برشمرد.
وی گفت: مصرف زعفران موجب کاهش فشار خون، ضد انعقاد، کاهش چربی، حل کننده لخته و افزایش اکسیژن به بافت‌ها می‌شود و بر روی دستگاه گوارش نیز اثرات مفیدی دارد که مصرف آن موجب هضم طبیعی غذا و تقویت معده می‌شود.
بر اساس این گزارش 37 محصولی که تاکنون نشان ایمنی و سلامت را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند شامل آبمیوه، ماکارونی، زعفران، خرما، روغن زیتون، مغزها، لبنیات، کنسرو و چای است.

(دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹) ۱۲:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها