شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۹
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۱۲۱۳۹۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

تولید زعفران به ۵۰۰ تن می‌رسد

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی برآورد می‌شود که تولید زعفران به ۵۰۰ تن برسد.

غلامرضا میری ، گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۷۵ تا ۷۶ میلیون تومان، پوشال ۹۳ تا ۹۴ میلیون تومان، سرگل ۹۷ تا ۹۸ میلیون تومان و نگین ۱۰۲ تا ۱۰۵ میلیون تومان است، درحالیکه هرکیلو زعفران نگین به ۱۱۵ میلیون تومان هم رسیده بود.
 
به گفته او، طبق آمار‌های وزارت جهاد کشاورزی سال ۱۴۰۲ حدود ۱۵۰ تن زعفران از سطح زیرکشت بیش از ۱۲۳ هزار هکتار تولید شد، در حالیکه سال ۱۴۰۱ میزان تولید این محصول حدود ۲۳۰ تن بود که این امر بیانگر کاهش  ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید زعفران در سال گذشته ناشی از شرایط خشکسالی است.
 
میری ادامه داد: هم اکنون  در ۲۳ استان کشور زعفران تولید می‌شود، اما عمده تولید این محصول مربوط به استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی است.
 
نایب رئیس شورای ملی زعفران افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که امسال تولید زعفران به ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن برسد.
 
او با بیان اینکه  ماهانه بیش از ۱۰ تن زعفران از مرز‌های کشور قاچاق می‌شود، گفت: با رفع موانع صادراتی باید جلوی موضوع قاچاق گرفته شود؛ زیرا زعفران ایرانی با نام کشور‌های دیگر در بازار جهانی زیر قیمت آنچه که در داخل کشور است، به فروش می‌رسد.
(شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۰۷:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها