سه شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۲۰۹۵۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

جلوگیری از افزایش شیب تورم تولید ۱۴۰۳ ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: به‌ کارگیری تمهیدات لازم از سوی دولت در سال جاری برای کنترل نرخ ارز به منظور جلوگیری از تاثیر آن بر افزایش شیب تورم تولید ضرورت دارد.

 پرهام رضایی در مراسم ضیافت افطار و دیدار نوروزی فعالان اقتصادی بخش خصوصی ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پرفیض و برکت رمضان بیان کرد: پیشاپیش عید سعید فطر، عید رستگاری مومنان را نیز تهنیت عرض می‌نمایم، خداوند سبحان را شاکریم که بار دیگر در تقدیرمان فرصتی فراهم کرد تا با انجام فرایض این ماه عزیز، در درگاه پر مهر و محبتش به آرامش بی‌کران الهی دست یابیم.
 
وی در ادامه بیان کرد: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است تا در سایه این تعامل، فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در مسیر افزایش تولید و رشد اقتصادی در کشور بهینه‌سازی شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: به منظور تحقق شعار سال، دولت نقش مهمی در تنظیم شرایط اقتصادی و تسهیل امور مرتبط به تولید و مراودات تجاری به ویژه صادرات عهده‌دار است، فعالان بخش خصوصی نیز به عنوان سربازان جبهه اقتصادی، نقش و رسالت اصلی را در انجام فعالیت‌های تولیدی و صنعتی و جهش در این عرصه ایفا می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب بر ضرورت تلاش و همت تمامی مسئولان ملی و استانی و فعالان اقتصادی در مسیر تحقق شعار سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم"، بخش خصوصی با امکانات و منابع بیشتری برای توسعه و بهبود فناوری در تولید و بازاریابی و عرضه محصولات در عرصه بین‌المللی حرکت خواهد کرد.
تلاش دولت و بخش خصوصی در استان البرز برای تحقق صادرات ۲ میلیارد دلاری در پایان سال ۱۴۰۳
 
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به تحقق صادرات یک میلیارد دلاری این استان در سال ۱۴۰۲ با پیگیری و ممارست استاندار و همکاری مدیران اقتصادی دولت و فعالان بخش خصوصی گفت: در سال جاری نیز با توجه به تاکیدات دکتر عبداللهی استاندار البرز و از طرفی رسالت اتاق بازرگانی البرز در ارتباط با توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی بخش خصوصی، بر افزایش رقم صادرات سالانه استان از عدد یک به ۲ میلیارد دلار متمرکز شده‌ایم.
 
وی تاکید کرد: در سال جاری همچنین به منظور بهبود مراودات بین‌المللی بخش‌های تولیدی و صنعتی البرز مطابق با ظرفیت‌های اقتصادی استان، ترویج کارآفرینی و اشتغال‌زایی، ارتقاء آموزش‌های اثربخش با هدف توانمندسازی واحدهای تولیدی و صنعتی و در کنار آن ارائه خدمات مشاوره‌ای مختلف در مسیر رفع چالش‌های بخش خصوصی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه و نوآور در این حوزه، فعالیت‌ها و اقدامات موثر و سازنده‌ای را برنامه‌ریزی و اجرایی خواهیم کرد.
 
رضایی در بخش دیگری با توجه به جهش صعودی نرخ ارز در آغاز سال جاری گفت: این تغییرات می‌تواند بر افزایش شیب تورم تولید کشور نیز اثرگذار باشد؛ چرا که تحت تاثیر نوسانات ارزی با افزایش قیمت مواداولیه و ماشین‌آلات وارداتی و در نتیجه بالا رفتن هزینه‌های تولید و در نهایت افزایش قیمت محصول نهایی یا به عبارتی افزایش تورم مصرفی مواجه می‌شویم.
 
وی بیان کرد: در چنین شرایطی از دولت انتظار می‌رود که تمهیدات لازم برای کنترل نرخ ارز به منظور جلوگیری از ضربه به تولید و حمایت از آن اعمال شود، اقداماتی که لازمه آن هماهنگی تمامی بخش‌های اقتصادی کشور در کنترل بازار ارز برای بهبود وضعیت تولید داخل است.
 
رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: امید است در یک سال پیش‌ رو با همکاری و هماهنگی دولت و مردم به ویژه فعالان بخش خصوصی، نتایج و دستاوردهای مهمی در مسیر بهبود شرایط اقتصادی و به تبع آن اوضاع اجتماعی جامعه حاصل شود.
 
در این مراسم به پاس قدردانی از عزم استوار و رویکرد جهادی دکتر عبداللهی استاندار البرز در سال گذشته و در راستای بهبود اشتغال استان، شناسایی و توسعه مزیت‌های اقتصادی و دغدغه‌مندی جهت تسهیل‌گری در فرآیندهای پیش‌روی تولیدکنندگان، صاحبان و کارآفرینان، با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.
(سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) ۱۰:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها