یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۰۹۱۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

گندمکاران توصیه‌های آبیاری و مبارزه با آفات گندم را جدی بگیرند

مجری طرح گندم گفت: با توجه به افزایش آفت سن گندم، آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل‌ها و زمان‌بندی مناسب دما و خشکی انجام شود.

سهراب سهرابی مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش بارش ها در ایام پایانی سال گذشته و ابتدای سال، قطعا بیماری های گندم مانند زنگ زرد، سفیدک پودری و فوزاریوم خوشه توسعه پیدا می کند، لذا به کشاورزان توصیه می کنیم به مراکز خدمات و کلینیک های گیاه پزشکی مراجعه کنند.
 
به گفته او، با توجه به افزایش آفت سن مبارزه بر اساس دستورالعمل ها انجام شود به طوریکه آبیاری مزارع در اراضی آبی برمبنای دستورالعمل ها و زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود.
 
سهرابی درباره مدیریت تغذیه گیاهی در مرحله داشت افزود: در مناطق معتدل مانند اصفهان و اقلیم های سرد مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، مرکزی و همدان، از کودهای پتاسیم، سولفات آمونیوم و ریز مغذی ها استفاده شود.
 
مجری طرح گندم وزارت جهاد گفت: کشاورزان در برداشت محصول از کمباین هایی استفاده کنند که ریزش کمتر داشته و معاینه فنی برای آنها صادر شده است؛ همچنین در ساعاتی که رطوبت هوا بالاست، اقدام به برداشت نکنند.
(یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳) ۱۳:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها