شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۲۰۸۹۶
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس اقتصاد

بانک جهانی: زنگ خطر ورشکستگی اوکراین به صدا درآمد

بانک جهانی هشدار داد: اگر کشورهای غربی، تکلیف بدهی‌های اوکراین را روشن نکنند و این بدهی‌ها پاک نشود، این کشور سال آینده ورشکست خواهد شد.

یک مقام بانک جهانی هشدار داد: درصورتی‌که کشورهای غربی بدهی‌های اوکراین را به‌طور کامل پاک نکنند و یا برای بازپرداخت انها شرایط جدیدی را تنظیم نکنند، این کشور سال آینده ورشکست خواهد شد.
 
به گزارش تاس، دولت اوکراین برای تأمین منابع مالی موردنیاز خود به‌شدت به کمک‌های خارجی وابسته است اما حجم این کمک‌ها طی ماه‌های گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته است. از طرفی بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به این کشور نیز در کنگره به بن‌بست خورده است.
 
البته اخیراً بانک جهانی در قالب کمک‌های خود به اوکراین ۱.۵ میلیارد دلار دیگر منابع مالی در اختیار این کشور قرار داده است. گفته می‌شود نمایندگی روسیه در بانک جهانی با استناد به قوانین این بانک با پرداخت این وام به اوکراین مخالف بوده است.
 
این مقام بانک جهانی گفته که کشورهای غربی باید حتی بدهی‌های شرکت‌های خصوصی و بانک‌های اوکراین را هم ببخشند و در غیر این صورت اقتصاد اوکراین در ۲۰۲۵ ورشکست خواهد شد.
 
بانک جهانی گفته البته در بسته کمک مالی اخیر از منابع دو کشور انگلیس و ژاپن استفاده کرده و به خاطر بالا بودن ریسک همکاری با این کشور دست به منابع خود نزده است.
(شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳) ۱۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها