یکشنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۲۰۷۵۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نظارت بر مغازه‌های میوه فروشی‌ تا ۱۵فروردین/ فراوانی بار داریم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی بر مغازه‌های میوه فروشی در سطح شهر از ۱۵ اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد گفت که مازاد مصرف میوه، دپو شده، فراوانی بار داریم و بازار رقابتی خواهد بود.

 اسدالله کارگر در نشست خبری با بیان اینکه با توجه به شرایط ابتدای سال کمبودی در میوه و صیفی تا پایان سال نداریم، گفت: یکی از مشکلات صنف ما پرداخت مالیات است. مالیات نباید از اصل درآمد باشد بلکه باید از درآمد  فرعی اخذ شود. در واقع مالیات اخذ شده باید از سود باشد نه از اصل تراکنش.
 
وی افزود: غرفه‌های شهرداری یک درصد مالیات می‌دهند، ولی چرا صنف میوه فروشی باید ۱۴درصد مالیات دهد؟ فرق ما با آنها در چه چیزی است؟
 
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلات صنف ما عدم همکاری بارفروشان است. ۴۰تا ۴۵ درصد فروشندگان میوه در میدان مرکزی فاکتور مشخصی به خریداران عمده نمی دهند زیرا به قیمت نمی فروشند. همچنین خالص فروشی نیز در میدان مرکزی انجام نمی شود و با وجود قوانین متعدد در این بخش اما این قوانین هم رعایت نمی شود.
 
وی همچنین تصریح کرد:خالص فروشی فقط در کالای موز رعایت می‌شود. اگر ما بتوانیم سایر میوه‌ها را خالص بخریم و هزینه جعبه و کارتن حساب نشود می‌توانیم سود آن را تغییر دهیم.
 
کارگر همچنین به مشخص نبودن ساعت کار میدان مرکزی میوه و تره بار نیز اشاره کرد و گفت: وقتی ساعت کار میدان مشخص باشد مغازه‌داران می‌توانند در آن ساعت مشخص به میدان مراجعه کنند و اقلام مورد نظر خود را خریداری کنند ولی وقتی ساعت کار میدان مشخص نیست دلالان و واسطه ها وارد میدان می شوند و برخی اقلام را خریداری می کنند و با قیمت تعیین شده خودشان به مغازه داران می فروشند.
 
وی ضمن  بیان اینکه سود مجاز مغازه‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد است، نظارت و بازرسی بر مغازه‌های میوه فروشی در سطح شهر را مد نظر قرار داد و گفت: مازاد مصرف میوه دپو شده و فراوانی بار داریم.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در پایان گفت: مردم در صورت شکایت از قیمت و کیفیت می توانند  با شماره اتحادیه ۵۵۶۶۲۳۸۰ و ۵۵۶۴۷۷۷۵ و یا از طریق نرم افزار بله با شماره ۰۹۰۲۶۶۰۱۷۰۰ با اتحادیه ارتباط برقرار کنند.
(یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲) ۰۸:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها