دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۰۶۵۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

توزیع خرما با قیمت مصوب در میادین میوه و تره بار

رئیس انجمن خرما گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره سازی، توزیع خرما با قیمت مصوب در میادین توسط انجمن خرما انجام می‌شود.

محسن رشید فرخی گفت: با توجه به شرایط تولید و ذخیره سازی، خرما به میزان کافی برای عرضه در ماه رمضان وجود دارد به طوری که کمبودی در این زمینه نداریم.
به گفته او، با آغاز ماه رمضان هرکیلو خرمای مضافتی با نرخ ۸۵ هزارتومان، خرمای کبکاب کارتنی ۳۵ هزارتومان و کبکاب با ظروف پلاستیکی ۵۰ هزارتومان توسط انجمن در میادین عرضه می‌شود.
رشید فرخی ادامه داد: امسال برای عرضه مستقیم خرما به بازار و ایجاد تعادل قیمت به میادین ورود کردیم، حال وظیفه دستگاه‌های نظارتی است که از گرانفروشی و عرضه با نرخ‌های بالا جلوگیری کنند.
رئیس انجمن خرما با بیان اینکه محدودیتی در عرضه خرمای ماه رمضان نداریم، افزود: برای عرضه خرمای ماه رمضان در میادین به میزان کافی محصول وجود دارد چراکه طبق سنوات قبل پیک مصرف همین ماه است و بعد از آن مصرف خرما در فصل گرما کاهش می‌یابد.
او گفت: طبق روال معمول عمده صادرات خرما در ماه رمضان انجام می‌شود که در هفته‌های اخیر شائبه چند روزه ممنوعیت و محدودیت صادرات در ماه رمضان ضربه بزرگی به صادرات وارد کرد، اما به سبب عملیاتی نشدن توانستیم جبران کنیم.

(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲) ۱۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها