یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۲۰۶۴۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

رسیدن به امنیت غذایی با مدیریت جهادی محقق می‌شود/ کار فرهنگی سرمایه است

شورای کشاورزی استان گیلان با حضور مدیر کل حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله رحمانی، مدیر کل حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نشست شورای کشاورزی استان گیلان اظهار کرد: اگر جلسات مکررا برگزار می‌شود ولی باز گره در کار مردم است می‌توان گفت این جلسات خیلی راهگشا نیست.
 
وی افزود: کار فرهنگی سرمایه است و مشکل مملکت این است که برای هر چیزی بودجه و ردیف تعریف می‌شود ولی برای فرهنگ ردیف و بودجه در نظر گرفته نمی‌شود در حالی که غذای روح برتر از غذای جسم است.
 
مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در نظام جمهوری اسلامی رئیس و کارمند خادم مردم هستند و هر چه پست‌ها بالاتر می رود خدمتگزاری بیشتر است‌.
 
رسیدن به امنیت غذایی با مدیریت جهادی محقق می‌شود
 
 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام و السلمین کریم عاشوری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در شورای کشاورزی استان گیلان اظهار کرد: گیلان مرکز برنج، چای و کرم ابریشم و سرزمینی است که یک چهارم خاکش از سراوان تا لوشان چهار فصل است و اگر مدیریت شود می‌تواند امنیت غذایی کشور را تامین کند.
 
وی افزود: گیلان سرزمین غنی‌ای است و خاک عجیبی دارد همان که در آیات قرآن تعبیر به بهشت زمین شده و هرچه در آن بکارید به عمل می‌آید.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: اگر در مدیریت جهادی همراهی و همدلی وجود داشته باشد رسیدن به امنیت غذایی محال نیست.
 
 
مبادلات مرزی محصولات کشاورزی گیلان از ۲ میلیون تن گذشت
 
صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه ابتدای سال، بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی از چهار نقطه مرزی رسمی استان شامل مرز گمرک آستارا، منطقه اقتصادی آستارا، منطقه آزاد تجاری انزلی و منطقه آزاد تجاری حسن رود انزلی مبادله شده است.
 
محمدی تصریح کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۴۱ تن محصول کشاورزی شامل ذرت دامی، جو دامی، روغن آفتابگردان، جو و عدس و بیش از ۴۵۷ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتاً شامل کیوی، فلفل گلخانه ای، هندوانه، سایر آلبالوها، چای سیاه، انگور خشک (تیزابی) و هلو است.
(یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲) ۱۳:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها