یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۲۰۶۳۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کانون‌های بیماری تب برفکی در استان‌های شمال‌غرب کشور تحت کنترل است

سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کانون‌های بیماری تب برفکی در استان‌های شمال غرب کشور تحت کنترل است.

در این اطلاعیه آمده است: سازمان دامپزشکی کشور بر ورود همه محموله‌های دام و فرآورده‌های خام دامی و سایر محصولات وابسته در کمال دقت و صحت، نظارت و کنترل دارد.
این سازمان بر اساس مصوبه اخیر هیات محترم دولت با استقرار ناظرین بهداشتی در کشورهای هدف، نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای خود را یک مرحله بالاتر برده و در مبدأ با حضور ناظرین مقیم در کشورهای مختلف بر محموله‌های دام زنده و فراورده‌های جانبی نظارت و کنترل مضاعف دارد.
در خصوص بیماری تب برفکی که طبق پیش‌بینی‌ها در بعضی از استان‌های شمال غربی طبق روال هرسال کانون‌هایی مشاهده شده که ضمن جلوگیری از ترانزیت موقت دام از مبدأ آسیای میانه به مقصد حوزه خلیج فارس و کشور عراق و اعلام به حوزه CIS، کلیه اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای دیگر را به انجام رسانده و افتخار دارد که جمعیت دام کشور را در بالاترین سطح ایمنی نگه داشته است.
در این اطلاعیه از همکاری همه ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، کشور، اقتصاد، امور خارجه، صمت و نیروی انتظامی مقتدر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) که ویژه ما را در انجام وظایف حاکمیتی تشکر کردند.
در این اطلاعیه آمده است: تبریک حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز، اعلام شروع طرح تشدید اقدامات بهداشتی، قرنطینه‌ای و شرعی در سطح کشور را جهت نظارت بر عرضه فراورده‌های خام دامی می‌نماییم و از همه آحاد ملت بزرگ کشور عزیزمان برای مردمی سازی نظارت‌های بهداشتی دعوت به عمل می‌آوریم.

(یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲) ۱۱:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها