یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۱۲۰۶۳۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس شیرینی و شکلات

احتمال کاهش خرید شیرینی شب عید/ آغاز فعالیت واحدهای گشت از امروز

رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران گفت: هنوز خرید شیرینی شب عید شروع نشده اما پیش‌بینی می‌شود همان طور که در طول امسال تقاضا برای شیرینی نسبت به سال گذشته کاهشی بود، حتی با وجود تقارن ماه رمضان و نوروز باز هم تقاضا برای شیرینی شب عید کاهش داشته باشد.

علی بهرمند، رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران درباره بازار شب عید شیرینی در تهران گفت: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که قدرت خرید مردم در همه چیز از جمله شیرینی کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: هنوز خرید شیرینی شب عید شروع نشده اما پیش‌بینی می‌شود  همان طور که در طول امسال تقاضا برای شیرینی نسبت به سال گذشته کاهشی بود، حتی با وجود تقارن ماه رمضان و نوروز باز هم تقاضا برای شیرینی شب عید امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.
وی درباره قیمت انواع شیرینی در نوروز امسال و تفاوت آن با سال گذشته گفت:‌ قیمت‌گذاری شیرینی دستوری نیست و هر یک از واحدهای شیرینی فروشی تهران بر مبنای موادی که در پخت استفاده می‌کند قیمت محصول خود را تعیین می‌کنند و البته باید در بازرسی قیمت اقلام با مواد مصرفی توجیه داشته باشد و اگر شیرینی فروشی بتواند موجه بودن قیمت محصول خود را اثبات کند در قیمت‌گذاری آن محدودیتی وجود ندارد. به همین دلیل است که یک نوع شیرینی در نقاط مختلف شهر تهران ممکن است با قیمت‌های گوناگون عرضه شود.
بهرمند خاطرنشان کرد: افزایش هزینه‌های تولید تاثیری بر تامین مواد اولیه و میزان عرضه واحدهای شیرینی‌ فروشی شهر نداشته و شیرینی‌فروشان تهران آمادگی دارند پاسخگوی هر میزان از تقاضا در روزهای پایانی سال و روزهای نوروز باشند، با این حال افزایش قیمت مواد اولیه همواره برای شیرینی‌فروشان دغدغه کاهش تقاضا را به همراه دارد.
رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران خبر داد: از امروز فعالیت واحدهای گشت بازرسی قنادی‌ها به راه افتاده است؛ بازرسان اتحادیه، بهداشت و اصناف اعضای این گشت را تشکیل می‌دهند و کیفیت و میزان عرضه شیرینی را بررسی می‌کنند.
وی ادامه داد: 30 بازرس در نقاط مختلف شهر تهران امر نظارت را انجام می‌دهند و بازرسی در مناسبت‌ها تقویت می‌شود.
بهرمند همچنین گفت: هر چند قیمت شیرینی مشمول قیمت‌گذاری دستوری نمی‌شود، اما به هر حال در هر منطقه‌ از رقمی که معمول است نباید فراتر رود و این رقم توسط بازرسان اتحادیه تشخیص داده می‌شود.

(یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲) ۱۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها