جمعه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۲۰۵۷۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

جوجه ریزی بیش از ۸۱۶ هزار قطعه در مرغداری‌های تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: شهرستان تایباد ظرفیت بیش از ۸۱۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره را دارد.

جواد اعتضادی خاطرنشان کرد: شهرستان تایباد ۲۵ واحد مرغداری گوشتی فعال با ظرفیت مجموع ۸۱۶ هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره را دارد.
وی با بیان اینکه در هر دوره ضمن تأمین ۱۰۰ درصد مرغ شهرستان، مازاد آن در بازار مشهد توزیع و مصرف می‌شود، اظهار کرد: هشت تن گوشت مرغ گرم به طور میانگین و روزانه با تعامل و همراهی با پرورش دهندگان واحدهای جوجه‌ریزی این منطقه، وارد بازار این شهرستان می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در تأمین و عرضه گوشت مرغ در سطح بازار این شهرستان وجود ندارد، تصریح کرد: تایباد از جمله شهرستان‌های برتر خراسان رضوی در تأمین گوشت مرغ است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ واحد پرورش گوشت مرغ با ظرفیت ۸۱۶ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه در تایباد فعال است، اظهار کرد: به طور میانگین در طول هر سال سه تا چهار نوبت جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ این منطقه انجام می‌شود.
اعتضادی با اعلام اینکه اکنون ۳۵ واحد صنفی در تایباد فروش و عرضه گوشت مرغ را برعهده دارند، ادامه داد: افزایش قیمت گوشت قرمز باعث شده که خانواده‌ها به خرید گوشت مرغ تمایل بیشتری داشته باشند که این خود نقش زیادی در افزایش مصرف آن دارد.
وی خاطرنشان کرد: اولویت کشتار مرغ در تایباد با تأمین بازار این شهرستان است و با توجه به نبود کشتارگاه طیور در این خطه مرزی مرغ‌های پرورش یافته برای کشتار به سایر کشتارگاه‌های استان ارسال می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین از فعالیت یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۴۲ هزار قطعه در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر تردد مسافران مرزی قرار دارد، مصرف گوشت سفید روزانه بین هفت الی هشت تن است.

(جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲) ۱۴:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها