سه شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۶:۴۹
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۱۲۰۵۱۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس تغذیه و سلامتی

تداوم افزایش مرگ ناشی از مصرف مشروبات الکلی در آمریکا

داده های جدید دولت آمریکا نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از الکل در سالهای اخیر به شدت روند صعودی داشته و در زنان به مراتب بیشتر از مردان بوده است.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا، بین سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ (آخرین آمار موجود)، میانگین تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد الکل در این کشور از بیش از ۴۰ هزار مورد [۲۹ ٪] افزایش یافته و به ۱۷۸ هزار مورد در سال افزایش یافته است.
به گفته نویسندگان این گزارش، در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، به طور متوسط ۴۸۸ آمریکایی هر روز در اثر نوشیدن بیش از حد الکل فوت کرده است.
به نظر می‌رسد میزان افزایش در حال تسریع است: بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹، مرگ و میرهای ناشی از الکل ۵ ٪ افزایش یافته است، اما بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ این میزان ۲۳ ٪ صعود داشته است.
محققان دریافتند که میزان مرگ و میر زنان در اثر نوشیدن بیش از حد الکل، سریع‌تر از مردان در حال افزایش است.
در طول دوره مطالعه، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد الکل در بین زنان حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است، درحالیکه حدود ۲۷ درصد افزایش در بین مردان گزارش شده است.
به گفته محققان، ممکن است عوامل بی شماری در این روند افزایشی مقصر باشد، از جمله گسترش دسترسی به الکل (به عنوان مثال، تحویل درب خانه) که در هنگام پاندمی کووید آغاز شد.
محققان هشدار می‌دهند که این افزایش برای آینده خوب نیست.
محققان معتقدند افزایش مالیات بر الکل و کاهش تعداد فروشگاه‌های دارای مجوز برای انواع مشروبات الکلی می‌تواند کمک کند.

(سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲) ۰۶:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها