شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۲۰۴۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کاهش قیمت برنج ایرانی و مرغ/ افزایش قیمت شیرخشک و ماهی قزل آلا

مرکز آمار بیشترین و کمترین افزایش قیمت خوراکی ها در بهمن ماه را اعلام کرد که بر اساس آن، بیشترین افزایش قیمت مربوط به شیرخشک، ماهی قزل آلا و گوشت است و بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به برنج ایرانی و مرغ است.

طبق آنچه مرکز آمار اعلام کرده است؛ در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ٢,٤ درصد، " رشته آش " با ١.٣ درصد و " ماکارونی " با ١.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "برنج ایرانی درجه یک " با ١.٠- درصد است.
در بهمن‌ماه ١٤٠٢، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور  به‌ شرح زیر است:
نان و غلات:
در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ٢,٤ درصد، " رشته آش " با ١.٣ درصد و " ماکارونی " با ١.٣ درصد  بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "برنج ایرانی درجه یک " با ١.٠- درصد است.
گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌:
در این گروه، "ماهی قزل آلا " با ٣,٢ درصد ، " گوشت گوسفند" با ٢.٩ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ٢.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی " با ٥.٤- درصد است.
لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ٩,٣ درصد و " کره پاستوریزه" با ١.١ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " روغن نباتی جامد" با ١.٥- درصد ،" روغن مایع" با ٠.٧- درصد و "پنیر پاستوریزه " با ٠.١- درصد است.
میوه و خشکبار:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " خربزه" با ٣٨,٣ درصد ، " انار " با ٥.٧ درصد و" کشمش پلویی " با ٥.٠ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " پسته" با ١.١- درصد و " موز " با ٠.٦- درصد است.
سبزیجات و حبوبات:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" خیار" با ٤,٢ درصد ،" لوبیا قرمز " با ٢.٠ درصد و " عدس" با ١.٨ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " گوجه فرنگی " با ٣٥.٩- درصد، " کدو سبز" با ٦.٤- درصد و " بادمجان" با ٥.٠- درصد است.
قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " سس گوجه فرنگی " با ٢,٣ درصد و" سس مایونز " با ١.١ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " قند " با ٠.٣- درصد است.
در بهمن ماه ١٤٠٢ ، از ٥٣ قلم خوراکی منتخب در نقاط شهری، تعداد ٢٠ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای نقاط شهری کشور (٣٦,٢ درصد) داشته‌اند.

(شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲) ۱۴:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها