دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۲۰۳۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نظارت مستمر بر عملیات کشتار و بسته‌بندی گوشت و مرغ

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: ناظران کنترل کیفی به طور مستمر بر عملیات اجرایی کشتار، بسته بندی و انجماد گوشت و مرغ نظارت به عمل می‌آورند.

حسین شیرزاد، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: از آبان امسال تمام دستورالعمل‌های حوزه کنترل کیفی شرکت پشتیبانی امور دام کشور بر اساس آخرین شاخص‌های تعیین شده و استاندارهای ملی و ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور به روز رسانی شده به طوریکه این استاندارهای کیفی ناظر بر حساسیت بالاتر نسبت به سلامت نهاده‌های دام و طیور و محموله‌های فرآورده‌های پروتئینی است.
به گفته او، این اقدام در راستای ضرورت کنترل کیفیت محمولات در زمان خرید و همچنین طی دوره ماندگاری در انبارها و سیلوهای استانی انجام شده تا محمولات با کیفیت مطلوب به دست مصرف کنندگان دام و طیور برسد. همچنین مدیران استانی موظف شدند تا بر اساس استاندارهای جدید نسبت به کنترل‌های کیفی اقدام کنند.
شیرزاد ادامه داد: با توجه به وظایف تعریف شده برای دفتر کنترل کیفی بازدیدهای ادواری از انبارها، سردخانه‌های ملکی و طرف قرارداد و همچنین محمولات موجود در انبارها برای مبادی ورودی شرکت متبوع نیز به طور مستمر انجام می‌پذیرد و در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت مفاد دستورالعمل‌ها راهنمایی و توصیه‌های لازم به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه به کارشناسان و مدیران استانی مربوطه ارائه می‌شود.
شیرزاد گفت: در هنگام خرید گوشت قرمز و  خرید مازاد مرغ تولید داخل، ناظران کنترل کیفی به طور مستمر بر عملیات اجرایی کشتار، بسته بندی و انجماد محمولات استحصالی نظارت کیفی به عمل می‌آورند تا نهاده‌ها با کیفیت بالا و محموله‌های پروتئینی سالم به مراکز عمده مصرف ارسال شود.

(دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها