دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
سرویس : فن آوری اطلاعات
کد خبر : ۱۲۰۳۶۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فن آوری اطلاعات

تولید ۳ محصول با کاربرد در صنایع غذایی به همت دانش‌بنیان‌ها

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی پلی‌لاکتیک اسید شدند که در صنایع غذایی به عنوان تنظیم‌کننده pH و نگهدارنده استفاده می‌شود.

غزاله قنبرنژاد، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه شرکت ما سه محصول دانش‌بنیان «سدیم لاکتات»، «لاکتیک اسید» و «کلسیم لاکتات» را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، گفت: این محصولات تماما وارداتی است و سالانه بالغ بر ۸۰۰ تن واردات این محصولات با حجم سالانه بالغ بر سه و نیم میلیون دلار است.
 
وی، پلی‌لاکتیک اسید را دارای کاربرد در صنایع غذایی به عنوان تنظیم‌کننده pH و نگهدارنده دانست و افزود: این محصول جایگزین سیتریک اسید است. کلسیم لاکتات در مصارف دارویی به عنوان منبع کلسیم است، این محصول در بدن رسوب نمی‌کند و کاملا محلول در آب است و سدیم لاکتات نیز یک نوع نرم‌کننده است که به جای گلیسیرین می‌توان از آن استفاده کرد و صد برابر بیشتر از گلیسیرین به پوست نرمی و آبرسانی می‌بخشد.
 
قنبرنژاد ادامه داد: در حال حاضر، قیمت محصولات وارداتی در بازار تقریبا بالغ بر هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان است و ما ۳۰ تا ۳۵ درصد پایین‌تر از قیمت محصولات وارداتی این ماده را تامین می‌کنیم.
 
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی ارائه خدمات پس از فروش را از دیگر مزیت‌های این محصولات نسبت به نمونه مشابه خارجی برشمرد و گفت: محصولاتی که ما به بازار ارائه می‌دهیم، ضمانت دارند و خریدار می‌تواند حجم پایین‌تری خرید کند. ولی زمانی که از چین یا کشورهای دیگر خرید را انجام دهد، ناچار به خرید یک کانتینر یعنی ۲۴ تن آن هم بدون خدمات پس از فروش است و در صورتی که محصول مشکلی داشته باشد یا تاریخ انقضای آن گذشته باشد، امکان عودت محصول را ندارند.
(دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها