جمعه / ۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۲۰۳۰۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس اقتصاد

تجارت ۵۵ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور همسایه طی امسال

رئیس کل گمرک ایران گفت: حجم مبادلات تجاری کشورمان در ۱۱ ماهه امسال با کشور‌های همسایه با ۲.۵ درصد افزایش به رقم ۵۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار رسید.

محمد رضوانی‌فر، رئیس کل گمرک با اعلام اینکه حجم مبادلات تجاری کشورمان در ۱۱ ماهه  امسال با کشورهای همسایه با ۲.۵ درصد افزایش به رقم ۵۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار رسیده است، اظهار کرد: از مجموع مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه ۲۵ میلیارد و ۸۴۴ میلیون دلار آن به صادرات و ۲۹ میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار به واردات اختصاص داشته است.
وی افزود: صادرات ایران به کشورهای همسایه در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳ درصد و از حیث ارزش ۹ درصد کاهش و واردات از کشورهای همسایه در این مدت از حیث وزن و ارزش به ترتیب ۱۱ و ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ارزش صادرات ایران به ۸ کشور همسایه با کاهش و با ۷ کشور دیگر همسایه با افزایش روبرو بوده است، گفت: در این مدت ارزش صادرات ایران به کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، قطر و عربستان سعودی با کاهش و با کشورهای همسایه امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و بحرین با افزایش روبرو بوده است.
رضوانی‌فر با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه امسال در بین کشورهای همسایه واردات کالا به لحاظ ارزش از کشورهای بحرین، قزاقستان، پاکستان و کویت کاهش داشته است، ادامه داد: در این مدت بیشترین میزان درصد افزایش واردات به لحاظ ارزشی از بین کشورهای همسایه به ارمنستان، عراق، ترکمنستان، قطر و فدراسیون روسیه اختصاص داشت.
وی بیان کرد: میزان وزنی واردات از کشورهای همسایه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۱ میلیون و ۴۳۲ هزار تن و میزان وزنی صادرات به کشورهای همسایه ۶۷ میلیون و ۱۰۸ هزار تن بوده است.

(جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲) ۰۸:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها