سه شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۰
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۱۲۰۲۴۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

۹۹.۸ درصد تامین بازار شیرخشک از تولید داخل/مجوز جدید برای واردات نداریم

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر وضعیت پایدار تولید و تامین انواع شیر خشک در کشور گفت: ۹۹.۸ درصد تامین شیر خشک مورد نیاز کشور از تولیدات داخلی است و طی یک ماه گذشته هیچ مجوز جدیدی مبنی بر واردات شیر خشک صادر نشده است.

دکتر سجاد اسماعیلی در حاشیه دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران  درباره آخرین وضعیت تولید و توزیع شیر خشک در کشور اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تامین شیر خشک‌های معمولی و رژیمی در کشور پایدار است و به میزان کافی در داروخانه‌ها وجود دارد.
 
وی ادامه داد: تقریبا ۹۹.۸ درصد تامین شیر خشک از تولید داخلی انجام می‌شود و ۰.۲ درصد نیز مربوط به مجوزهای صادر شده قبلی واردات است. در مجموع طی یک ماه گذشته هیچ مجوز جدیدی برای واردات شیرخشک صادر نشده و تولید داخل به‌طور کامل نیاز بازار را تامین‌ می‌کند. همچنین تمام برندهای شیرخشک که مردم نیاز دارند در بازار وجود دارد.
 
وی افزود: نرخ استعلام‌ها از داروخانه‌ها نیز افزایش یافته و این نشان می‌دهد که مردم با ارائه کد ملی، شیر خشک مورد نیاز خود را با نرخ قبلی از داروخانه‌ها دریافت می‌کنند. گزارش‌های احتمالی مردمی نیز با اعزام تیم بازرسی سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها، مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد و با داروخانه‌ متخلف نیز برخورد جدی می‌شود.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین درباره تولید ماهانه شیر خشک در کشور اظهار کرد: زمانی که تولیدکنندگان سه شیفته کار می‌کردند حدود ۸ تا ۸.۵ میلیون قوطی شیر خشک در کشور تولید می‌شد و اکنون تولید حدود ۶ میلیون ماهانه شیر خشک در کشور انجام می‌شود. در مجموع نیاز بازار به طور کامل تامین است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
(سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲) ۰۸:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها