سه شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۲۰۰۷۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هرجا دانش‌بنیان‌ها وارد شوند، ما خود را عقب می‌کشیم

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای تولید محصولات کشاورزی ما به شرکت‌های دانش‌بنیان امید داریم، گفت: در هر جایی که این شرکت‌ها وارد شوند، ما به عنوان بخش دولتی خود را کنار می‌کشیم.

دکتر محمدعلی نیکبخت در اولین رویداد نمادیران که صبح امروز سه‌شنبه در خانه نوآوری و فناوری ایران واقع در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در کشور با بیان اینکه در این زمینه مسئولیت بسیار سنگینی متوجه ما است، افزود: این مسئولیت  در حوزه اجرای سیاستگذاری برای تامین غذای کافی برای جمعیت ۸۵ میلیون نفری ایرانی است.
 
وی با تاکید بر ضرورت تولید محصولات غذایی در داخل کشور، اظهار کرد: نیاز روزانه مصرف مرغ کشور هشت و نیم تا ۹ هزار تن است و این امکان وجود ندارد که ما از کشورهای اطراف مرغ آماده طبخ وارد کنیم و از این رو محکوم هستیم که محصولات غذایی را در داخل تولید کنیم.
 
نیکبخت خاطرنشان کرد: مسئولیت سنگین تامین محصولات کشاورزی بر عهده دانش‌بنیان‌ها است؛ چراکه ما امید زیادی به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.
 
وزیر جهاد کشاورزی خطاب به دانش‌بنیان‌ها، گفت: این اطمینان را می‌دهیم که فضاها را به گونه‌ای برای آنها باز کنیم تا آنها بتوانند از ظرفیت‌های این وزارتخانه استفاده کنند و در هر جایی که این شرکت‌ها وارد شوند، ما به عنوان بخش دولتی خود را کنار می‌کشیم.
 
وی تاکید کرد: در تأمین نهاده‌ها و تولید محصولات کشاورزی بسترهای بسیار خوبی وجود دارد و باید فضا به گونه‌ای باز شود که از ظرفیت وزارت جهاد کشاورزی حداکثر استفاده شود و در این زمینه آمادگی همکاری با دانش‌بنیان‌ها را داریم.
 
وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها دچار عقب ماندگی است و باید دست به دست هم دهیم تا هرچه سریع‌تر این عقب ماندگی جبران شود.
(سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲) ۱۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها