شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۲۰۰۱۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

هشدار جدید سازمان توسعه تجارت به صادرکنندگان

سازمان توسعه تجارت ایران با صدور ابلاغیه‌ای به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با اعلام دستورالعمل ثبت مصارف پروانه های صادراتی اعلام کرد که اگر ذینفعان ارتباط بین پروانه های صادراتی و ارز بازگشتی به کشور را برقرار نکنند، پروانه های یاد شده علیرغم ایفای تعهدات ارزی مصرف نشده گزارش خواهند شد.

سرپرست دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت در این ابلاغیه با اشاره به ضرورت ثبت مصارف پروانه های صادراتی برای تمامی معاملاتی که بدون برقراری ارتباط بین کوتاژهای صادراتی و بازگشت ارز مرتبط با همان کوتاژ انجام شده است، خواسته که برای اطلاع رسانی گسترده و توجیه صادرکنندگانی که پس از 22 فروردین سال 1397 نسبت به فروش حواله ارزی در سامانه نیما و یا فروش اسکناس در سامانه سنا اقدام کرده‌اند، اقدام شود.
 
همچنین در این ابلاغیه ضمن پیوست فایل راهنمای ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی در روش‌های فروش حواله ارزی در سامانه نیما و فروش اسکناس ارز در سامانه سنا تاکید شده که این اقدام از سوی ذینفعان منجر به مصرف پروانه صادراتی ایفای تعهد شده در سامانه جامع تجارت می‌شود.
 
سازمان توسعه تجارت همچنین تاکید کرده که اگر ذی نفعان ارتباط بین پروانه های صادراتی و ارز بازگشتی به کشور را برقرار نکنند، پروانه های یاد شده علیرغم ایفای تعهدات ارزی مصرف نشده گزارش خواهند شد.
(شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲) ۱۵:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها