دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۹۹۲۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات چهار هزار کیلوگرم فرآورده های آبزیان از سیستان و بلوچستان

اصغری، معاون سلامت دامپزشکی سیستان و بلوچستان از صادرات چهار هزار کیلوگرم فرآورده های آبزیان از استان در سال جاری خبر داد.

مسعود اصغری اظهار داشت: صادرات آبزیان از استان سیستان و بلوچستان در سال جاری میزان بیش از چهار هزار کیلوگرم بوده که این محصولات به کشورهای چین، عراق، مالزی، پاکستان، تایلند، ویتنام، کویت، قطر، امارات، روسیه، ترکیه، عمان و گرجستان صادر شده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور بر فرآورده‌های خام دامی صادراتی علاوه بر تضمین سلامت و کیفیت آن‌ها باعث بازار پسندی و افزایش تقاضای آنها در صادرات به سایر کشورها شده است.
وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌های توسعه سواحل مکران و وجود ظرفیت آبزی‌پروری قابل توجه و شرایط آب و هوایی این استان، بستر مناسبی برای پرورش آبزیان وجود دارد که امید است این میزان در سال‌های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.
اصغری بیان کرد: سرمایه گذاری بر پایه اقتصاد دریا محور و افزایش تولیدات آبزیان در استان باعث توسعه صادرات غیرنفتی و نقش آفرینی مستقیم سیستان و بلوچستان در بازارهای منطقه از طریق صادرات کالاهای بازار پسند و دارای استانداردهای بین‌المللی خواهد شد که به دنبال آن شاهد افزایش اشتغال و رفاه عمومی مردم استان خواهیم بود.

(دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲) ۲۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها