دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۱۹۹۲۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

افزایش ۲۰ درصدی سطح جهش تولید در دیمزارهای کشور

روستایی، رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم اعلام کرد: سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

مظفر روستایی گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ سطح اجرای طرح جهش تولید از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار به پنج میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.
وی افزود: با افزایش سطح زیرکشت ۲۰ درصدی تعداد استان‌های مجری طرح نیز از ۲۱ به ۲۵ استان رسید.
به گفته رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور امسال برای کمک به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ۱۴۷۰ کارشناس نظام مهندسی کشاورزی، توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها به کار گرفته شده‌اند.
وی افزود: از زمان اجرای این طرح بیش از هفت هزار و ۵۷۹ دستگاه انواع ادوات کشاورزی با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی تامین و در اختیار کشاورزان دیم‌کار در کشور قرار گرفته است.
روستایی اظهار کرد: با پشتیبانی فنی، علمی و همچنین تامین بذر مورد نیاز از محصولات زراعی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ میانگین محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و گیاهان علوفه‌ای در پروژه جهش تولید به ترتیب ۱۴۵۲، ۱۲۰۱، ۶۶۴، ۴۵۹، ۵۱۶ و ۲۲۸۳ کیلوگرم در هکتار بود که نسبت به سال قبل در گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و علوفه به ترتیب ۴۰، ۳۰، ۱۹، ۴، ۵۰ و ۱۸ درصد افزایش داشت.
گفتنی است؛ اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی و پشتیبانی علمی و فنی این موسسه در حال اجرا است.

(دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲) ۱۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها