چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۸۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

روبانِ افتتاحِ ۴۴۲ طرح کشاورزی با حضور خادم ملت در هرمزگان، بسته شد

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ۴۴۲ طرح بخش کشاورزی با اعتباری افزون بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری در دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استانِ حافظانِ خلیج همیشه فارس است.

 عباس مویدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای بیش از ۹ هزار و ۷۵۹ نفر اشتغالزایی می‌شود.
وی بیان کرد: راه‌اندازی ۴۸ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در هرمزگان با حجم تولید ۴۴۰ هزار تن و اعتبار ۱۵۹ میلیارد ریال از شاخص ترین طرح‌های حوزه کشاورزی است که با اجرای آن برای یک‌هزار و ۶۰۲ نفر اشعال ایجاد می‌کند.
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان همچنین از افتتاح ۹۲ پروژه تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی استان شامل اجرای آبیاری تحت‌فشار و خط انتقال آب در یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار با اشتغال یکهزار و ۳۰۰ نفر خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای این طرح یک‌هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
مویدی یادآور شد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان همچنین ۵۳ طرح احداث واحدهای تولیدی گلخانه‌ای با مساحت ۷۶ هکتار واعتباری افزون‌بر پنج‌هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری میرسد که اجرای این طرح برای ۷۵۶ اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.
وی، ایجاد و راه‌اندازی پنج واحد تولیدی موادپروتئینی (مرغداری گوشتی) با ۱۷۶ هزار قطعه و با رقم ۶۸ میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح‌های افتتاحی بخش کشاورزی عنوان کرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه به طرح‌های مردم‌ نهاد اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها شامل توسعه پرورش زنبور عسل در حاجی‌آباد و رودان، ایجاد واحد نوغان‌داری با کشت ۱۵ هزار نهال و ۱۷۱ مزرعه ماهیان گرمایی است که برای ۳۷۳ نفر اشتغال‌زایی دارد.
آغاز عملیات اجرایی چهار طرح‌ شاخص کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، از آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین باغ نخیلات کشور در دشت پلپک بشاگرد با اعتباری افزون‌بر۶۰ هزار میلیارد ریال در سه‌هزار و ۶۰۰ هکتاری این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح برای چهار هزار نفر اشتغالزایی دارد.
مویدی ادامه داد: طرح کشت پنبه (شهر نساجی) جاسک بااعتبار پنج‌هزار و ۵۰۰میلیارد ریال و زارعت چوب در سیریک در ۲ هزار هکتار از دیگر طرح‌های بخش کشاورزی استان یاد کرد که عملیات اجرایی آن در دور دوم سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود.
وی، از آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح پرورش جلبک در ۵۰ هکتار کندال سیریک خبر داد و عنوان کرد: برای راه‌اندازی این طرح، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته است که برای نفر۵۰۰ اشتغال‌زایی دارد.
احیای ۲۳۵ واحد کشاورزی راکد و نیمه فعال
وی همچنین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۵ واحد کشاورزی راکد و غیرفعال در استان هرمزگان با اعتبار هشت میلیارد ریال احیاشده و برای ۸۰۳ نفر ایجاد شغل کرده است.
مویدی در رابطه با مجوزهای صیادی و کشاورزی در سطح استان نیز بیان کرد: برای صدور مجوز صیادی، هفت‌هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی انجام و ۶ هزار و ۱۷۰ پرونده نیز تشکیل‌ شده است.
وی، همچنین به صدور هفت‌هزار و ۵۵۰ قطعه سند زمین‌های کشاورزی هرمزگان به مساحت ۶۵ هزار هکتار اشاره کرد که در دولت مردمی انجام شده است.

(چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) ۱۲:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها