چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۱۹۸۰۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

۶۰۰ هزار تن سیب روی دست باغداران آذربایجان غربی مانده است/بخشنامه ارزی بانک مرکزی مانع صادرات سیب

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه بخشنامه بانک مرکزی در زمینه تعهدات ارزی مانع از صادرات سیب شده است، گفت: درحال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان غربی باقی مانده است.

روح الله حضرت پورطلاتپه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص باقی ماندن سیب روی دست باغداران، گفت: کشاورزان و باغداران با تلاش بسیار زیادی محصول خود را تولید و برداشت کرده اند اما در حال حاضر محصول سیب باغداران در سردخانه‌ها باقی مانده است و میزان آن در استان آذربایجان غربی به بیش از 600 هزار تن رسیده است.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق نشستی که هفته های گذشته در اتاق بازرگانی برگزار کردیم ریشه مشکلات محصول سیب به عدم صادرات محصولات باز می‌گردد، ادامه داد: مصوبه ای بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات و تعهدات ارزی داشته که موانعی را در مسیر تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیب به همراه داشته است.
 
وی با تاکید بر اینکه نشست و پیگیری‌هایی با معاون ارزی بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و مسئولین سازمان توسعه تجارت برای رفع مشکلات گمرکی و صادرات سیب داشته ایم، عنوان کرد: انتظار داریم همه مسئولین برای رفع مشکل کشاورزان پای کار بیاید و بانک مرکزی بخشنامه خود را اصلاح کند.
 
حضرت پور با بیان اینکه طبق گزارشی که اعضای اتاق بازرگانی در نشست با مسئولین و باغدران سیب ارائه کردند مشکل عمده آنها در حوزه ارزی است و نمی‌توانند صادرات خود را انجام دهند، گفت: بیشترین صادرات میزان سیب به کشورهای هند، پاکستان و ترکمنستان داشتیم که متاسفانه بخشنامه بانک مرکزی مانع از آن شده است.
(چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) ۰۸:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها