سه شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۷۷۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

لزوم مصرف «سرک کود پتاسه» در مزارع تحت کشت گندم و جو گلستان

ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان به کشاورزان تاکید کرد نسبت به مصرف «سرک کود پتاسه» در مزارع تحت کشت گندم و جو اقدام کنند.

سید صمد ضیائی اظهار کرد: در سال زراعی جاری به دلیل افزایش ۳.۷ درجه حرارت دمایی نسبت به دوره بلندمدت و نیز سال قبل و همچنین رطوبت کافی خاک بر اثر چند فقره بارش مناسب، شاهد سطح سبز و تراکم مطلوب زراعت پاییزه در استان گلستان هستیم.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان اینکه شرایط آب و هوایی فعلی گلستان سبب تحریک رشد گیاهان زراعی و طی کردن مراحل رشدی زودتر از تقویم زراعی سال‌های قبل شده است، اضافه کرد: اگر این شرایط ادامه یابد و یا به یکباره هوا سرد شود، احتمال خسارت سرمازدگی وجود دارد.
ضیایی اضافه کرد: در مرحله شروع پنجه زنی تا اوایل ساقه رفتن، اگر گندم ارتفاع زیادی دارد، کود ازته کمتر «۵۰ کیلوگرم در هر هکتار» با کود کلرور پتاسیم مخلوط و بر اساس نتایج آزمون خاک استفاده شود تا مقاومت گیاه در مقابل آفات، بیماری‌ها و سرما افزایش یابد و همچنین استحکام ساقه آن زیاد شود.
وی در ادامه افزود: کار فرآیند عملیات حمل، تخلیه، کیسه گیری کود فله کلرور پتاسیم ارسالی از مبادی امیر آباد مازندران و بندر امام خمینی به صورت جامبو بک و فله با بهترین کیفیت بسته بندی و در سطح استان در حال انجام است.
ضیائی گفت: روزانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ تن کود کلرور پتاسیم در انبار های استان کیسه گیری و به انبار کارگزار های استان ارسال می شود.
وی همچنین به ذخیره سازی کود کلرور پتاسیم به بیش از هزار و ۷۵۵ تن در انبار های تحت پوشش و کارگزاری های این شرکت اشاره کرد و گفت: جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی برای مصرف سرک کشاورزان وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: قیمت کود کلرورپتاسیم یارانه ای و بر اساس قیمت سال گذشته به ازای هر کیسه ۵۰ کیلویی ۵۷۵ هزار تومان بین کشاورزان توزیع می شود.

(سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲) ۱۲:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها