یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۱۹۷۲۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

دلیل کسر سهمیه آرد نانوایی‌ها مشخص نیست

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با انتقاد از عملکرد وزارت اقتصاد و شرکت نانی‌نو در زمینه درج سهمیه آرد گفت: نانوایان می‌خواهند سهمیه متعارف به درستی تعریف و دلایل کسر سهمیه آرد مشخص شود.

فاطمه نظری با رد این مطلب که نانوایان به آرد یارانه‌ای دسترسی ندارند، گفت: گندم، آرد و نان سه نرخی است و مشتریان با مراجعه به نانوایی‌ها با بنری قرمز رنگ رو به رو می‌شوند که روی آن نکاتی درباره قیمت درج شده است.
 
وی با بیان این که انتخاب خرید نانِ آزاد یا یارانه‌ای در اختیار مردم است، گفت: مصوبه هیئت وزیران نرخ گندمِ نوع یک و دو از ابتدای امسال برای برخی نانوایی‌ها را مشخص کرده ولی حین کار، جلوی آن گرفته شد.
 
نظری سه نرخی بودن را موجب بی‌نظمی در بازار دانست و افزود: فعالان این حوزه خواستار دو نرخی بودن گندم، آرد و نان شدند. البته در قیمت گذاری دخل و تصرفی صورت نگرفته و مشابه سال‌های قبل است.
 
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در رادیو گفت‌وگو و با اشاره به طرحی که قصد دارد در مصرف گندم و آرد صرفه‌جویی کند، گفت: امروز از نانوایی‌ها کسر سهمیه شده است و یکسری از این نانوایی‌ها به این طرح اعتراض داشتند و برخی که ورثه‌ای بودند، هنوز نتوانستند رضایت دیگران را اخذ کنند.
 
وی ادامه داد: برخی از نانوایی‌ها نیز با مشکلات دیگر رو به رو بودند که بر اساس این طرح، صفر-سهمیه شده و لذا در عرضه نان به شهروندان با مشکل رو به رو هستند.
 
نظری از وجود نانوایی‌هایی هم خبر داد که ۲۰ تا ۵۰ درصد کسر سهمیه شدند و افزود: این نانوایی‌ها مدعی هستند فروش نامتعارف نداشته و آرد را با میزان لازم به نان تبدیل کردند. ما هم ضمن بررسی دریافتیم واریزی سهمیه نانوایی‌ها بر اساس پرینت دستگاه‌های کارت خوان است ولی طرح مذکور می‌گوید باید به کارنامه هر نانوایی مراجعه شود.
 
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با انتقاد از عملکرد شرکت نانی نو که زیر مجموعه وزارت اقتصاد است، خاطرنشان کرد: از ابتدای این طرح صرفا از واژه متعارف یا نا متعارف برای ارائه تعداد و پروسه نانوایی استفاده می‌کنند و پاسخ دیگری نمی‌دهند.
 
نظری با اشاره به معضلات سامانه طبخ نان که از سوی نانی نو تهیه شده است، گفت: آرد در سه مرحله باید گزارش‌گیری و در یک سامانه وارد شود که زمانِ درج شده در آن سامانه با نرم افزار طبخ نان –نانی نو- همخوانی ندارد و عدم هم پوشانی تاریخی این دو سامانه موجب کسر سهمیه نانوایی‌ها می‌شود.
(یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲) ۰۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها