سه شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۱۹۶۶۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

۴ کشور جدید با ایران تجارت آزاد برقرار می‌کنند

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: تجارت آزاد با کشورهای ونزوئلا، سوریه، پاکستان و یک کشور اروپای شرقی در دستور کار است.

هدی ضیغمی  رییس سازمان توسعه تجارت امروز در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهارداشت: این نمایشگاه مهم ترین رویداد تجاری کشور است، در  دور قبل 1300 مهمان خارجی حضور داشتند که در این دوره 2500 تا 3000  مهمان و تاجر خارجی حضور خواهند داشت.
 
وی افزود: رییس جمهور و همه دولتمردان از این نمایشگاه حمایت می کنند و در این نمایشگاه حضور خواهند یافت و رایزنی ها برای حضور مقامات بلند پایه سایر کشور ها در جریان است.
 
رییس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد:  زیرساخت های نمایشگاه  در این دوره توسعه خواهد یافت هر چند که در بخش ظرفیت  هتل با بحران مواجه هستیم به طوری که  از 5 هزار مهمان خارجی  میتوانیم  حداکثر 3000 نفر را پذیرش کنیم.
 
وی تصریح کرد:  امیدواریم در نمایشگاه اکسپو صادراتی ایران 2024 با همراهی تجار بتوانیم از طریق این نمایشگاه 2 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.
 
ضیغمی گفت:   تجارت آزاد با اوراسیا نیز تا  6 ماه آینده از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ می شود.
 
معاون وزیر صمت ادامه داد: تجارت آزاد با کشورهای سوریه، ونزوئلا و یکی از کشورهای اروپای شرقی در دست اقدام است. تجارت ترجیحی با اندونزی و برخی کشورهای آسیای شرقی نیز در دستور کار قرار دارد. تجارت آزاد با پاکستان نیز در مرحله تنظیم فهرست کالاهاست.
 
وی اظهارداشت: برای توسعه تجارت با آفریقا  موضوع افزایش تعداد کشتی در دستور کار قرار دارد.
(سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲) ۱۳:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها