سه شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۶۵۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ظرفیت‌های خوبی برای فراوری انار سیاب و انجیر زیودار پلدختر و سیب بروجرد وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای فراوری انار سیاب، انجیرزیودار پلدختر و سیب بروجرد در استان وجود دارد، گفت: لرستان قطب تولید انار است که ۴۰۰۰ هکتار باغ متمرکز انار با میانگین حداقل تولید ۶۰ تن در سال دارد.

سید عماد شاهرخی اظهار کرد: لرستان دارای قابلیت‌های زیادی در حوزه شیلات، باغات، کشاورزی، دامپروری و محصولات گلخانه‌ای دارد.
 
وی اضافه کرد: ۴۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بروجرد و اشترینان با شرایط بسیار خوب و داشتن آب، برق و جاده دسترسی ۱۰۰ درصد آماده واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.
 
رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حوزه دامپروری هم‌اکنون در درب گنبد کوهدشت مجتمع ۱۵۰۰ راس گاو شیری تا ۳۰ هکتار که در کنار رودخانه سیمره وجود دارد که می‌توان به سرمایه‌گذاری که اهلیت داشته باشد واگذار کنیم.
 
شاهرخی با بیان اینکه در لرستان ظرفیت‌های خوبی برای فراوری انار سیاب و انجیرزیودار پلدختر و سیب بروجرد وجود دارد، بیان کرد: لرستان قطب تولید انار است که ۴۰۰۰ هکتار باغ متمرکز انار با میانگین حداقل تولید ۶۰ تن در سال دارد.
 
وی افزود:  متمرکزترین انارستان کشور در منطقه سیاب وجود دارد و می‌توان روی صنایع تبدیلی و تکمیلی آن کار کرد.
 
رئیس جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: شاید هزینه اولیه فراوری بالا باشد اما به دلیل کیفیتی که این محصول دارد مقرون به صرفه است.
 
شاهرخی گفت:  در برخی از مناطق لرستان اراضی دیم وجود دارد که می‌توان با یک ایستگاه پمپاژ و با استفاده از آبیاری تحت فشار آنها را آبی کرد و برای کشت‌های مختلف استفاده کرد.
(سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها