دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۹۶۳۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

جوجه ریزی برای تامین بازار گوشت مرغ با قوت ادامه دارد

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی با بیان اینکه در ۳ماهه گذشته جوجه ریزی در بین مرغداران با قوت ادامه دارد، گفت: تولیدکنندگان با جوجه ۳۰ هزار تومانی مبادرت به تولید کردند.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه در میان مرغداران در سه ماه گذشته جوجه ریزی‌ها با قوت بیشتر ادامه دارد، گفت: حتی این موضوع به حدی بود که مرغداران با جوجه ۳۰ هزار تومانی مبادرت به تولید کردند.
 
وی درباره رسیدن به مرز ۱۵۰ میلیون جوجه‌ریزی در ماه در کل کشور، افزود: چون عدد قابل اتکایی در خصوص میزان سرانه مصرف وجود ندارد نمی‌توان گفت با ۱۳۰ یا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌توانیم نیاز بازار را تأمین کنیم و از سوی دیگر ابزار کنترلی برای محدود کردن این موضوع در اختیار نیست.
 
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر که مازاد تولید داریم پیشنهاد می‌کنیم شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره استراتژیک گوشت مرغ را از محل تولید داخل تأمین کند، ادامه داد: البته در این زمینه دستورات لازم از سوی وزیر جهاد کشاورزی صادر شده و تکلیف شده که ذخایر استراتژیک از محل تولید داخلی تأمین شود. امیدواریم اگر ثبت سفارشی هم برای واردات مرغ انجام شده متوقف شود.
 
ابراهیمی با بیان اینکه کاهشی شدن قیمت مرغ زنده در چند روز گذشته نشانگر این است که تولید بر مصرف غلبه کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر مدیریت بازار مصرف از اهمیت زیادی برخوردار است و باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که مرغداران متضرر نشوند.
 
وی تصریح کرد: مسئولان مرتبط با این موضوع اعم از تشکل‌های صنفی و دولت باید به گونه‌ای عمل کنند که تلاش‌ها و اشتیاق مرغداران در سه ماه گذشته برای تولید به ضد تولید تبدیل نشود و بازار را مدیریت کنند.
(دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲) ۱۵:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها