دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۶:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۶۰۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

واردات فراورده‌های گیاهان دارویی صادراتی با بسته‌بندی متفاوت

عضو اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی امروز با بیان اینکه واردات با ارز ارزان برای وارد‌کنندگان سود‌آور است از واردات فراورده‌های گیاهان دارویی صادراتی با بسته بندی متفاوت به کشور خبر داد.

قاسم شاکری، عضو اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی امروز در نشست خبری از صادرات به ارزش 8 میلیون دلار انواع فراورده‌های گیاهان دارویی به کشورهای اروپایی و آسیایی خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل سیاست‌های نادرست برخی از این فراورده‌ها دوباره به ایران وارد می‌شود.
 
به گفته شاکری به دلیل سودآوری که در واردات با ارز وجود دارد، ثبت سفارش واردات این کالاها به راحتی انجام می‌شود و واردکنندگان از محل تفاوت نرخ ارز سود خوبی به جیب می زنند.
 
وی تاکید کرد که برخی از این محصولات وارداتی حتی در داخل و با کیفیت مشابه تولید می‌شود با این وجود با واردات، تولید کنندگان داخلی به حاشیه برده می شود.
 
شاکری با بیان اینکه با سرمایه گذاری 25 میلیون یورو در کاشمر، بزرگترین پالایشگاه گیاهان دارویی خاورمیانه برای استحصال عصاره و فراورده های با کیفیت راه اندازی شده است، تاکید کرد که محصولات تولید داخلی در مقایسه با تولیدات خارجی کیفیت بهتری هم دارند با این وجود صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت و نیز ثبت سفارش از سوی وزارت صمت قابل تامل است.
 
 
 
وی افزود: با سرمایه‌گذاری که در بخش فراورده های گیاهان دارویی انجام شده دیگر خام فروشی نمی‌شود و از ظرفیت‌ گیاهان دارویی داخلی کامل استفاده می شود.
 
به گفته این مسئول سالانه حدود 8 میلیون دلار انواع گیاهان دارویی و فراورده‌های آن به کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، اسپانیا، چین و هند صادر می‌شود.
 
شاکری با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیارخوبی در گیاهان دارویی کشور وجود دارد، گفت: گرایش مردم به تامین سلامت از طریق گیاهان طبیعی در دنیا و ایران بیشتر شده و استفاده از این گونه محصولات روز به روز افزایش می‌یابد.
(دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲) ۰۶:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها