یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۱۹۵۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

بهبود کیفیت نان در دستور کار استاندارد گلستان | سبوس آرد بیشتر می شود

مدیرکل استاندارد گلستان از تجدید نظر استاندارد ملی آرد گندم خبر داد و گفت: با ابلاغ این استاندارد، میزان سبوس گندم موجود در انواع آرد بیشتر شده و در نتیجه باعث افزایش کیفیت آرد و نان خواهد شد.

سید مهدی حسینی اظهار کرد: باتوجه به اینکه نان یکی از اقلام پرمصرف و تاثیرگذار بر سلامت آحاد جامعه است، سازمان ملی استاندارد به استناد ماده ١٧ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بر پخت و عرضه نان نظارت دارد و با تجدید نظر در استاندارد ملی آرد گندم به سوی بهبود کیفیت آرد و نان حرکت کرده است.
وی افزود: آرد با درصد سبوس بیشتر، رنگ تیره‌تری نسبت به دیگر آردها دارد، ولی کیفیت و ماندگاری نان تهیه شده از آن بهبود می یابد.
حسینی با اعلام اینکه متاسفانه در استان ما مردم بیشتر تمایل به استفاده از نان سفید و روشن تر دارند گفت: برای موفقیت در این راه علاوه بر کار تخصصی و فنی، فرهنگ‌سازی و آموزش بسیار تاثیرگذار است و نقش رسانه‌ھا در این زمینه قابل توجه است.
وی در پایان گفت: استفاده از آرد کامل در پخت نان علاوه بر کاهش کلسترول و جلوگیری از سرطان های مرتبط با سیستم گوارشی به دلیل وجود فسفر و کلسیم بیشتر به سلامت استخوان ها کمک می کند.

(یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲) ۰۷:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها