شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۹۵۶۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات دام پایه پروار باید در راستای حمایت از تولید داخل باشد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: واردات دام پایه پروار باید در راستای حمایت از تولید داخل صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: با توجه به کشتار دام های مولد ناشی از سیاست نادرست سال های قبل، واردات دام پایه پروار باید در راستای حمایت از تولید داخل صورت بگیرد.
ارسلان قاسمی گفت: طی ۲ سال گذشته بدلیل کمبود و گرانی نهاده های دامی، خشکسالی و نبود سرمایه در گردش دام های مولد راهی کشتارگاه شدند که امسال اثر این امر در بازار دام و گوشت به خوبی نشان داده می شود.
او با بیان اینکه در واردات دام پایه پروار تردیدی وجود ندارد، افزود: برای فعالیت واحدهای دامداری و بازگشت رونق به این واحدها و همچنین تامین نیاز کشور راهی جز واردات دام پایه پروار نداریم که این واردات منجر به فعالیت صنایع جانبی هم می شود.
قاسمی ادامه داد: واردات دام پایه پروار و گوشت منجمد و قرمز ۲ مقوله جدا از یکدیگر هستند چراکه واردات گوشت در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از نوسان قیمت انجام می شود چون بدلیل نبود دام‌پایه پروار ناشی از سیاست های نادرست برای تامین نیاز بازار راهی جز واردات نداریم.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: در شرایطی که منابع پایه آب و خاک و علوفه جواب ندهد، خودکفایی معنایی ندارد و تنها باید استفاده بهینه از امکانات داشته باشیم و در صورت نیاز مشروط به حمایت از تولید داخل و بازار، واردات انجام دهیم.

(شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲) ۱۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها