جمعه / ۲۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۹۵۱۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

رشد اقتصادی به ۷ درصد رسید/ بازسازی زنجیره مرغ و گوشت تا تابستان

رئیس سازمان برنامه و بودجه از بازسازی زنجیره مرغ و گوشت تا تابستان آینده خبر داد و گفت: با تلاش دولت، رشد اقتصادی کشور در سال جاری به هفت درصد رسیده است.

داود منظور - معاون رئیس جمهور - در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران با بیان اینکه اقتصاد ایران یک دهه فرصت سوزی را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: با تلاش دولت رشد اقتصادی از شرایط صفر و منفی خارج شده و اقتصاد کشورمان، رشد اقتصادی را تجربه می کند.
منظور اضافه کرد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ بالای چهار درصد بوده و در سال گذشته نزدیک به پنج درصد رسیده است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه میزان رشد اقتصادی کشور در شش ماه اول امسال به هفت درصد رسیده است، ادامه داد: این در حالی که نرخ بیکاری در کشور  نیز به هفت درصد کاهش یافته است.
بازاررسانی و فروش مشکل تولید است
منظور با تاکید بر اینکه تلاش دولت این است تا موانع فراروی تولیدکنندگان را شناسایی کند، تصریح کرد: برای رفع موانع و مشکلات به نظرات تولید کنندگان نیز نیاز داریم، زیرا مشکل ما در حال حاضر تولید نیست بلکه بازار رسانی و فروش است.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: شالی‌کار می‌خواهد تولید برنج خود را بفروشد و اکنون مشکل تولیدکنندگان این است که نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند و باید کمک کنیم برای محصولات کشاورزی بازار شناسایی شود.
وی با انتقاد از واردات کالاها تصریح کرد: شالی‌کار نگران فروش محصول و رقابت با قیمت محصول خارجی است؛ لذا نیازمند ساماندهی تعرفه‌های وارداتی هستیم، زیرا فقط در شرایط اضطرار نیازمند واردات هستیم و واردات نباید به تولید آسیب بزند.
زنجیره مرغ و گوشت بازسازی می‌شود
منظور گفت: زنجیره تولید مرغ اجداد، مرغ مادر، تخم مرغ‌های نطفه‌دار در حال بازسازی است، زیرا در دوره‌ای به دلیل سیاست‌های درست یا غلط این زنجیره دچار آسیب شد.
وی با بیان اینکه باید زنجیره تولید دام در کشور به گونه‌ای بازسازی شود تا نیاز به واردات گوشت نباشد، ادامه داد: در بازار مرغ و گوشت برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته و تا آخر خرداد ماه سال آینده زنجیره مرغ و گوشت کشور بازسازی می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با عنوان اینکه باید بازار فروش مطمئنی را برای محصول فراهم کنیم، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید برنج موجود در انبارها را خریداری کنند و خط اعتباری و سرمایه در گردش به آنها داده شود و توجه به بهبود وضعیت کشاورزان در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مسئله چای و برنج در کشور مدیریت شود و مقادیر باقیمانده از محصولات در بازار جذب شود.

(جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲) ۱۴:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها