شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۱۹۳۶۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

رشد ۴۲ برابری ورود اشخاص حقوقی به سامانه مودیان

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه حجم ورودی اشخاص حقوقی در سامانه مودیان نسبت به گذشته ۴۲ برابر شده است گفت: با اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان نه تنها نظام مالیاتی بلکه اقتصاد کشور سامان خواهد یافت.

محمدهادی سبحانیان - رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه صف اول اظهار کرد: دولت بنا ندارد با افزایش نرخ های مالیاتی به افزایش درآمدهای مالیاتی برسد. افزایش درآمدهای مالیاتی با تمرکز بر دانه درشت ها و فراریان مالیاتی محقق خواهد شد.
 
 وی افزود: در دولت سیزدهم، بیش از ۵۰ درصد از منابع بودجه ای از محل درآمدهای مالیاتی است و سهم درآمدهای نفتی در بودجه به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.
 
 سبحانیان تاکید کرد: مالیات پرداختی حدود ۵۰ درصد مشاغل، صفر است و بطور میانگین مالیات اخذ شده از برخی دیگر از اصناف و مشاغل به شرح زیر است: دفاتر اسناد حدود ۱۴.۵ میلیون، رستوران ها ۹ میلیون، طلاوجواهر ۹.۹ میلیون، هنرمندان ۶ میلیون، لوازم خانگی ۶ میلیون است که گویای عدم فشار بر مودیان و اصناف خرد و حرکت به سمت مالیات ستانی عادلانه است.
 
وی درباره افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه گفت: نرخ درآمدهای مالیاتی بویژه در زمینه تولید، نه تنها افزایش نمی یابد بلکه در دو سال اخیر ۷ واحد درصد کاهش یافته است.
 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده صرف اقشار آسیب پذیر جامعه خواهد شد. اساسا مالیات بر ارزش افزوده از اقشار پرمصرف اخذ می شود و کالاهای اساسی و مرتبط با سفره مردم از قبیل آرد گوشت و ... و خدمات درمانی، از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.
 
وی با بیان اینکه رشد ۴۲ برابری از لحاظ حجم ورودی اشخاص حقوقی را در سامانه مودیان شاهد هستیم، افزود: با اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان نه تنها نظام مالیاتی بلکه اقتصاد کشور سامان خواهد یافت.
 
سبحانیان بیان کرد: در تلاش هستیم تکالیف مالیاتی مودیان در ساده ترین، راحت ترین و کم هزینه ترین شکل با آرامش و همدلی که به نفع خود آنها هم هست، انجام شود.
 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: اکنون مودیان مالیاتی با یک دستگاه کارتخوان اندرویدی در کمتر از یک دقیقه می توانند صورتحساب الکترونیکی ارسال کنند.
 
به گفته سبحانیان، تنها دغدغه فعالان اقتصادی باید کسب و کار خودشان باشد و ما در نظام مالیاتی تلاش حداکثری داریم تکالیف آنان به بهترین شکل ممکن و از طریق توسعه خدمات الکترونیکی تسهیل شود.
 
وی تاکید کرد: رویکردهای مالیاتی باید برای فعالان اقتصادی پیش‌بینی پذیر باشد. اکنون قبل از اینکه بخشنامه و آیین نامه ای تدوین شود از طریق سامانه در اختیار ذی نفعان قرار می گیرد.
(شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲) ۰۷:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها