پنج شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۳۲۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

توسعه مکانیزاسیون راهکاری برای ارتقای ضریب امنیت غذایی کشور

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی راهکار اصلی افزایش بهره‌وری و ضامن امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود.

کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در مکانیزه کردن بخش کشاورزی حمایت و توجه خاص به شرکت‌های تولید کننده ادوات و دنباله‌بندها و همچنین شرکت‌های تراکتورسازی و کمباینسازی است.
او افزود: تضعیف شرکت‌های تولید کننده کشور با کوتاهی در رفع مشکلات موجود در مسیر تولید شرکت‌های داخلی خیانت به امنیت غذایی کشور است و مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با همکاری خوب دفتر توسعه ماشینهای کشاورزی وزارت صمت همواره با تکیه بر توان داخلی از تولید داخل حمایت کرده است.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی ادامه داد: از شرکت‌های تولید کننده داخل بخصوص شرکت تراکتورسازی و کمباینسازی ایران انتظار داریم در شرایط تحریم و کمبود منابع ارزی کشور با توان مضاعف و افزایش تیراژ و کیفیت تولید مسیر تولید را برای تولید کنندگان محصولات کشاورزی هموار کنند که خوشبختانه این دو شرکت که بیش از ۹۷ درصد تولیدات تراکتور و کمباین کشور را عهده‌دار هستند.
او افزود: انتظار ما از این دو شرکت تاثیرگذار در مکانیزاسیون کشاورزی در سال مزین به رشد تولید و مهار تورم، افزایش تیراژ تراکتور و کمباین و ارتقای کیفیت است تا شاهد رضایت روزافزون کشاورزان و کاهش نارضایتی حاصل از صف انتظار زحمت‌کشان عرصه امنیت غذایی کشور باشیم.
ذوالفقاری ادامه داد: ظرفیت شرکت‌های سازنده تراکتور و کمباین بخش خصوصی با تعداد تولید سالانه محدود، استعداد بالقوه صنعت تولید و تامین ماشینهای کشاورزی است که با تقویت توان و توجه ویژه به رفع مشکلات این شرکت‌ها می‌توان کسری عرضه این دو ماشین حیاتی در امنیت غذایی را کاهش داد.
او گفت: امروزه تنوع تولید در زیربخشهای مختلف زراعی، باغی، گلخانه‌ای، دامپروری، مرغداری و جنگل و مرتع ضرورت تنوع‌بخشی به تأمین نیرومحرکه را افزون کرده است.

(پنج شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲) ۱۰:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها