سه شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۱۹۲۸۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

بخشنامه جدید وزارت صمت برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان

رئیس مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت صمت از راه‌اندازی درگاه ثبت استثنائات کسر از تعهدات ارزی صادرکنندگان خبر داد.

 رئیس مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت صمت طی نامه‌ای به سرپرست دفتر خدمات ارزی و مالی بر اساس این نامه، درگاه ثبت استثناثات کسر از تعهدات ارزی صادرکنندگان برای ارسال پروانه‌های صادراتی مشمول معافیت به بانک مرکزی از طریق سامانه مجوزهای تجاری آماده بهره برداری است و دسترسی‌های لازم به نمایندگان آن سازمان اعطاء شده و مراتب امر پیشتر طی نامه‌ای در تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۲  به اطلاع آن دفتر رسیده است.
 
گفتنی است پیش‌تر هم مصوبه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات منتشر شد که بر اساس آن استفاده از پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ برای بازگشت ارز حاصل از صادرات تا پایان دی ماه سال جاری امکان‌پذیر شده و در عین حال، کوتاژهای صادراتی متعهدین ارزی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ برای فروش حواله ارزی در سامانه نیما و فروش اسکناس در سامانه سنا جهت ایفای تعهد ارزی صادرات سال‌های یاد شده ایجاد شده است.
 
از بهار سال ۱۳۹۷ و همزمان با از سرگیری تحریم‌های آمریکا، دولت اعلام کرد که برای تامین نیازهای ارزی، صادرکنندگان موظف هستند که ارز حاصل از صادرات خود را در چارچوب چند روش مشخص به کشور بازگردانند. بر این اساس صادرکنندگان برای استفاده از تسهیلات صادراتی و البته جلوگیری از جرایم اقتصادی، ارز خود را در قالب تعهد ارزی به کشور بازگردانده‌اند.
(سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲) ۱۲:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها