سه شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۱۱۹۲۷۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

کشور با خطرات جدی روبرو شده است

آقاگل زاده، اولین تولیدکننده برنج گلخانه ای در کشور گفت: وضعیت نابسامان فروش برنج و مرکبات و واردات بیش از نیاز، آینده غذایی کشور را با خطرات جدی روبرو کرده است.

علیرضا آقاگل زاده سبت به عواقب عدم توجه کافی به مسئله کشاورزی در کشور هشدار داد و گفت: متاسفانه با توجه به کوچک شدن زمین های کشاورزی، بالا رفتن هزینه تولید در این امر(کود، سم، ادوات) و مشکلات در فروش و عرضه این محصولات، عملا تولید در این حوزه مقرون به صرفه نبوده و آینده غذایی ایران را در معرض خطر قرار داده است.
نخستین تولیدکننده برنج گلخانه‌ ای در کشور، افزود: شمال کشور به ویژه مازندران قطب تولید برنج و مرکبات است اما متاسفانه وضعیت نابسامان فروش برنج و مرکبات تولید داخلی در دو سال اخیر و واردات بیش از نیاز برنج خارجی، آینده غذایی ما را با خطرات جدی در این زمینه مواجه کرده است.
عضو استاندارد ملی برنج کشور و مولف کتاب تناوب زراعی در ایران خواستار عزم ملی و سامان بخشی به حوزه برنج و مرکبات شد و تاکید کرد: به صرفه نبودن تولید، موجب شتاب بخشی به تغییر کاربری و فروش زمین همراه با کاهش اشتیاق به تولید محصولات کشاورزی به ویژه برنج و مرکبات شده است و باید یک برنامه مدون و عزم ملی و تدبیر مناسب برای حل این مشکل اندیشیده شود.
سالانه یک میلیون تن برنج در مازندران تولید می شود و معادل همین میزان نیز واردات این محصول صورت می گیرد.

(سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲) ۰۷:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها