شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۱۹۲۰۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

اعمال تعرفه صادرات، راهکار تنظیم بازار پیاز نیست

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: اعمال تعرفه ۱۰۰ درصد صادرات پیاز راهکار تنظیم بازار نیست و باید در اتخاذ این سیاست‌ها نوع محصول مشخص شود.

صدرالدین نیاورانی گفت: مسئولان وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار پیاز تعرفه ۱۰۰ درصد صادرات اعمال کردند، درحالیکه نوع پیاز اعم از سفید، قرمز و ترشی را مشخص نکردند که این امر چالش‌هایی برای کشاورزان ایجاد کرده است.
 
به گفته او، اگر زمینه پیاز قرمز در بازار داخل کم شده است، مسئولان تنها برای این نوع پیاز باید تعرفه اعمال کنند. این درحالی است که به سبب عدم مشخص کردن تعرفه صادرات برای انواع پیاز موجب شده که هرکیلو پیاز سفید در جنوب با نرخ ۵ هزارتومان از کشاورزان خریداری شود.
 
نیاورانی ادامه داد: در ۲ هفته آینده پیاز بندرعباس در بازار عرضه می‌شود که اگر مسئولان راه صادرات را باز نکنند، با چالش جدی مواجه خواهیم شد.
 
نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه اعمال سیاست‌های یک شبهف صادرات را با چالش جدی مواجه می‌کند، افزود: با اتخاذ سیاست و تعرفه‌های صادرات، بازار‌ها را از دست خواهیم داد؛ به طوری که رقبا جایگزین ما می‌شوند. کمااینکه به خاطر سیاست‌های تعرفه‌ای ۲ سال قبل، مقادیر زیادی سیب زمینی روی دست کشاورز مانده است.
 
او با بیان اینکه اعمال تعرفه صادرات راهکار تنظیم بازار پیاز نیست، گفت: با اجرای قانون انتزاع و واگذاری امور تنظیم بازار به وزارت جهاد انتظار می‌رود که در اعمال تعرفه نوع محصول مشخص شود چراکه هر محصولی انواع مختلفی دارد.
(شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲) ۱۴:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها