شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۱۱۹۲۰۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس شیرینی و شکلات

قیمت شیرینی برای شب عید تغییر می‌کند؟

رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران ضمن اشاره به اینکه اگر در مواد اولیه مورد نیازمان تغییر قیمتی اتفاق نیفتد قیمت شیرینی برای شب عید تغییری نخواهد کرد، درباره صادرات توضیح داد: با وجود توانایی بالا در تولید شیرینی و امکان صادرات آن به همه کشورهای دنیا اما بسترها فراهم نشده و در حال حاضر به صورت چمدانی این کار انجام می‌شود.

علی بهره‌مند در نشست خبری که به مناسبت روز ملی قناد برگزار شد، گفت: به پاس خدمات قنادان به جامعه روز ۲۰ دی‌ماه روز ملی قناد اعلام شد و امیدواریم که در این روز قنادان و شیرینی فروشان تخفیفات ویژه‌ای برای مردم در نظر بگیرند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در تامین مواد اولیه و منابع انسانی دچار مشکلاتی هستیم، افزود: فروش شیرینی امسال نسبت به سال‌های قبل حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افت داشته است.  
 
رئیس اتحادیه قنادی،  شیرینی و کافه قنادی تهران در پاسخ به این سوال که چرا برخی نانوایی‌های اقدام به پخت شیرینی می‌کنند؟ گفت: نانوایی‌ها برای آرد یارانه دریافت می‌کنند و برخی از آنها از آن آرد برای پخت شیرینی استفاده می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را برای صنف ما ایجاد کرده، ولی پیگیر این موضوع هستیم با وجود اینکه هنوز برخوردی با این واحدها صورت نگرفته است.
 
به گفته وی ۱۱۵۰ واحد در این صنف در تهران پروانه فعالیت دارند و در کل کشور نیز ۳۵ هزار واحد صنفی قنادی داریم.
 
 وی با اشاره به رتبه یک ایران در فستیوال شیرینی پزی که اخیرا  در ترکیه برگزار شده است، ‌ گفت: به دلیل پتانسیل و توانایی  بالا در تولید شیرینی می‌توانیم به همه کشورهای دنیا صادرات داشته باشیم. ولی بسترهایی که می بایست دراین مسیر فراهم می شد نشد و کسی پای کار نیامد. ولی ما به فعالان این بخش  اعلام کردیم که اگر توانایی صادرات دارند خودشان صادر کنند.
 
بهره‌مند افزود: در حال حاضر شیرینی به کشورهای استرالیا، کانادا، کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فاس صادر می شود ولی توانایی ما بیش از این است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آمار دقیقی از میزان صادرات شیرینی وجود دارد یا خیر؟ گفت: چون صادرات شیرینی به صورت چمدانی بوده و مبادی رسمی برای آن وجود ندارد آمار دقیقی از این بخش در دست نیست.
 
این فعال بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که شیرینی بر چه اساسی قیمت‌گذاری می‌شود؟ گفت: اعضای صنف هیچ سهمیه‌ای دریافت نمی‌کنند و مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین می‌کنند. قیمت مواد اولیه نیز دچار نوسانات بسیاری است در نتیجه می‌توان برای شیرینی قیمتی تعیین کرد و قیمت‌ها بر اساس کیفیت مواد اولیه تغییر می‌کند و فضا کاملا رقابتی است.
 
وی همچنین اعلام کرد که بر فروشگاه‌های اینترنتی فروش شیرینی هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد زیرا دسترسی به آنها وجود ندارد و هر کس برای خودش اقدام به این کار می‌کند.
 
بهره‌مند همچنین در پایان گفت: اگر در مواد اولیه مورد نیازمان تغییر قیمتی اتفاق نیفتد قیمت شیرینی برای شب عید تغییری نخواهد کرد.
(شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲) ۱۴:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها