یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۹۰۹۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

عرضه سیب و مرکبات مازاد بر نیاز کشور

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید نه تنها مشکلی در توزیع نداریم، بلکه عرضه سیب و مرکبات مازاد بر نیاز کشور است.

اسداله کارگر گفت: طبق روال همه ساله با تغییر فصل قیمت محصولات صیفی همچون گوجه فرنگی و پیاز افزایش می یابد که با ازدیاد عرضه، قیمت روند کاهشی به خود می گیرد. برآوردها حاکی از آن است که روند افت قیمت تا رسیدن به نرخ واقعی ادامه یابد.
او نرخ کنونی هرکیلو انار دماوند را ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو انار ساوه ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان، انار شیراز ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان، انگور شاهرودی۲۵ تا ۴۵ هزار تومان، گلابی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، کیوی ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال  ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۲۵ تا ۵۵ هزار تومان، لیمو شیرین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، نارنگی انشو ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان،  نارنگی یافا ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، خرمالو شمال ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، خرمالو کن ۲۵ تا ۶۵ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان وسیب لبنانی قرمز۱۵ تا ۴۵ هزار تومان است.
کارگر قیمت کنونی هرکیلو موز اکوادور ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان، موز فیلیپین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان و موز هندی ۴۰ تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد:هم اکنون هرکیلو گوجه‌فرنگی بوته‌رس با نرخ ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، سیب‌زمینی ۷ تا ۱۴ هزار تومان، پیاز زرد ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان و پیاز شیری ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.
او با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم،افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید، عرضه سیب و مرکبات مازاد بر نیاز کشور است.
کارگر گفت: افزایش قیمت انواع موز ناشی از کمبود عرضه است که به‌زودی بازار این محصول متعادل می‌شود

(یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲) ۲۰:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها