سه شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۱۸۹۷۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

بازار بزرگ اوراسیا در اختیار صنعت‌گران ایرانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بازار جدیدی برای صنعت‌گران ما باز می‌شود.

عباس علی آبادی در حاشیه جلسه امضا موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اوراسیا گفت: توسعه تجارت بر تعمیق تمدن‌ها و روابط اجتماعی کار لازمی است و اساسا توسعه تجارت است که می‌تواند دوام و قوام بدهد، به روابط سیاسی و روابط اجتماعی. ما همه تلاش را کرده‌ایم تا در نقاط مختلف دنیا این توسعه را ایجاد کنیم. کشورهای همسایه ما که اتحادیه اوراسیا از جمله مهمترین آن اجتماعات اقتصادی است، هدف ما بوده برای ایجاد ارتباط و توسعه روابط تجاری و لذا از سال‌ها پیش مذاکرات مفصلی صورت گرفته و اقداماتی انجام شده و الان در حال به نتیجه رسیدن است. 
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با امضای موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا فصل تازه‌ای برای رسیدن به یک بازار بزرگ برای صنعت‌گران ما باز می‌شود، در همسایگی که روابط سیاسی و دیپلماتیک خوبی با هم دارند. البته چالش هایی نیز دارند و باید خودشان را آماده کنند برای یک رقابت مفید و سازنده که توسعه دهنده فناوری و ظرفیت‌ها و توانایی‌ها باشد. 
 
وی بیان داشت: در مدت زمانی که ایران با اتحادیه اوراسیا موافقتنامه تجارت ترجیحی داشت، میزان مبادلات تجاری ما تا چند برابر افزایش یافت، به ویژه اینکه در شرایط خاصی هستیم که محدودیت‌هایی از نواحی خوبی به ما اعمال می‌شود، اینجا می‌تواند فرصت خوبی برای بسیاری از نیازهایمان باشد و همچنین ما نیز از ظرفیت‌هایی برخوردار هستیم که می توانیم برای اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا مفید باشیم. 
 
علی آبادی اظهار داشت: بنابراین امضا موافقتنامه تجارت آزاد برای صنعت‌گران ما فرصت بسیار خوبی است برای دستیابی به کالاهایی که ما تولید می‌کنیم. 
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، موافقتنامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا امروز در سن پترزبورگ روسیه امضا شد.
(سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲) ۰۸:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها