دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۸۹۵۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حدود ۸ هزار هکتار از باغات چای رها شدند

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: ۶ تا ۸ هزار هکتار از باغات چای رها شدند که در صورت تخصیص ردیف عملیات به‌زراعی در برنامه هفتم به چرخه تولید باز می‌گردد.

صادق حسنی از پرداخت ۷۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۱۸۷۰ میلیارد تومان است که ۴۸۲ میلیارد تومان آن باقی مانده و مابقی بتدریج پرداخت می شود.
او از کاهش قیمت چای خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو چای برای مصرف کننده از ۴۰ هزار تومان تا ۲۹۰ هزار تومان است.
حسنی ادامه داد: با توجه به وضعیت کشاورزی و کاهش قیمت فروش، میل و رغبت برای ورود به باغ و کارخانجات کاهش پیداکرده است، درحالیکه عملیات به‌زراعی به افزایش تولید و کیفیت کمک می کند.
مدیراجرایی سندیکای چای با بیان اینکه ۶ تا ۸ هزار هکتار باغات چای رها شده است، افزود: اگر در برنامه هفتم ردیف به زراعی تخصیص داده شود، تسهیلات ۵ ساله با ۳ سال تنفس به کشاورزان داده شود، باغات رهاشده به چرخه تولید باز می گردد.
او مصرف سالانه چای کشور را ۸۰ تا ۸۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار امسال از مجموع بهای برگ سبز چای خریداری شده ۳۳ هزار و ۵۳۵ تن چای خشک استحصال شده است.
حسنی گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن چای وارد شده است و بنابر قول وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار ۳۵ هزارتن چای تا پایان سال وارد می شود.

(دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲) ۱۷:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها