شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۱۱۸۸۹۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

امضاء تفاهم‌نامه تجارت آزاد ۳۵۰ میلیارد دلاری با اوراسیا

معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: قرار است در دی ماه تفاهم‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا که بالغ بر ۳۵۰ میلیارد دلار است امضاء شود.

محمد موسوی معاون وزیر صمت گفت: ما سال‌ها است در تحریم قدم می‌زنیم. سال گذشته در سفر به یکی از کشورهایی که به‌خاطر جنگ اوکراین تحریم شده بود، درباره تجهیزات ایران در حوزه فناوری صحبت کردیم و آن‌ها تعجب کردند که چطور ما با وجود ۴۴ سال تحریم به این تجهیزات دست یافته‌ایم در حالی که آن‌ها دچار مشکلات زیادی شده بودند.
 
وی افزود: اتفاقاتی که امروز در حوزه فناوری رخ داده به مدد فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و باید از آن‌ها تقدیر کرد. اگر در این جلسه بتوانیم این مفهوم را تبیین کنیم و تقسیم کاری با حضور ذی‌نفعان انجام بدهیم، بهترین کار را انجام داده‌ایم.
 
معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: ما میراث‌دار یک دهه عدم تحرک هستیم. یک دهه وادادگی که فقط حرف و توییت داشتیم. شرکت‌های راکدی که در حوزه صمت است، آن‌قدر زیاد بودند که گفتنی نیست. شرکت هپکو که افتخار ایران است چند سال تعطیل بود، اما توانستیم در دولت سیزدهم آن را احیاء و راه‌اندازی کنیم. تولید در هپکو امسال به ۶۰۰ عدد می‌رسد که نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.
 
موسوی تاکید کرد: فصل اول اقدامات اولیه را انجام دادیم و فضا عوض شده و یک قدم جلو رفته‌ایم. اکنون نیاز داریم به سمت تولید صادرات‌گرا حرکت کنیم. برای این کار ریل‌گذاری انجام شده است. قرار است در دی ماه تفاهم‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا که بالغ بر ۳۵۰ میلیارد دلار است امضاء شود. باید در دولت برای رفع موانع کمک کنیم تا بتوانیم به جهش اقتصادی دست پیدا کنیم.
 
وی گفت: همکاری‌های موثر با وزارت ارتباطات و سندیکای مخابرات داریم و اتفاقات مهمی را رقم زدیم. امیدوارم بتوانیم با بلوغ در کیفیت و قیمت به تولید صادرات‌گرا دست پیدا کنیم. این یک کار خداپسندانه است که باید در این کشور رقم بزند.
(شنبه ۲ دی ۱۴۰۲) ۱۴:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها