شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۱۸۸۷۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
دنیای اقتصاد
سرویس سرویس عمومی

پروژه جدید غذایی عربستان رونمایی شد

نیوم یک شهر مدرن در استان تبوک در شمال غربی عربستان خواهد بود که قرار است تا سال‌های آتی قابل سکونت شود. این‌گونه برنامه‌‌‌ریزی شده است که در ساخت این شهر از فناوری‌‌‌های هوشمند شهری استفاده شود و همچنین به عنوان یک مقصد گردشگری عمل خواهد کرد. این مکان در شمال دریای سرخ، شرق مصر از طریق تنگه تیران و جنوب سرزمین‌های اشغالی و اردن واقع شده است.

اخیرا برخی از مسوولان عربستانی راه‌اندازی ‌Topian، شرکت غذایی نیوم را در این پروژه بزرگ تجاری و گردشگری ۵۰۰ میلیارد دلاری سعودی اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA)، تاپیان به دنبال بازنگری مجدد تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی از طریق ایجاد راه‌حل‌های غذایی پایدار و نوآورانه در پنج ستون کشاورزی عمودی مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی، فرآیند آبزی‌پروری احیا‌کننده؛ غذاهای جدید؛ تغذیه شخصی؛ تامین غذای پایدار و ESG خواهد بود. راه‌اندازی تاپیان توسط وزارت محیط‌زیست، آب و کشاورزی عربستان سعودی برای تقویت امنیت غذایی اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ پادشاهی عربستان، کاهش تغییرات اقلیمی و دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۶۰ پشتیبانی می‌شود. بر اساس بیانیه‌ای که توسط نیوم منتشر شده است، این شرکت مواد غذایی نشان‌دهنده «استاندارد نوآورانه جدیدی در تولید مواد غذایی پایدار» است. هدف تاپیان، تکمیل هنرکارآیی بیشتر با هزینه کمتر است و «عصر جدید غذا» را برای دستیابی به امنیت غذایی در بر می‌گیرد.
 
آینده روی میز مذاکره
به نقل از SPA، نظمی النصر، مدیرعامل نیوم در این خصوص اظهار کرد: تاپیان راه‌‌‌حل‌‌‌های نوآورانه‌‌‌‌ای را معرفی و به کار خواهد برد که سیستم غذایی کنونی جهانی را متحول می‌کند و با مسائل ناشی از افزایش سریع جمعیت، تاثیر بر الگوهای مصرف، تغییرات آب‌وهوایی و کاهش منابع طبیعی مقابله می‌کند. نیوم شتاب‌دهنده پیشرفت بشر و تاپیان نشان‌دهنده تعهد ما برای ایجاد یک تحول مثبت و طولانی‌مدت در زندگی در عربستان سعودی و بقیه کشورهای جهان است. رویکرد نوآورانه Topian یک محرک کلیدی در شکل دادن به چشم‌انداز آینده یک صنعت غذایی پایدار و ایمن خواهد بود.
 
وی در ادامه افزود: ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با سرمایه‌گذاران، شرکا و کارشناسان صنایع غذایی در تبدیل ایده‌های جاه‌طلبانه به واقعیت، حمایت از تنوع اقتصادی در پادشاهی عربستان و همسویی با چشم‌انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ هستیم. این در حالی است که تاپیان قراردادهای محلی و بین‌المللی بسیاری را با سازمان‌ها به منظور ترویج روش‌های نوآورانه و پایدار تولید مواد غذایی امضا کرده است. دکتر خوان کارلوس معتمیور، مدیرعامل تاپیان نیز اظهار کرد: تاپیان به عنوان یک شرکت تابعه نیوم کاملا با تعهد نیوم برای ارائه محصولات غذایی با کیفیت بالا به بازار و ارتقای امنیت غذایی و پایداری و در عین حال کمک به اهداف خودکفایی پادشاهی و اهداف بلندمدت اقتصادی همسو است. پروژه تاپیان گفت‌‌‌وگوی امنیت غذایی را برای ایجاد یک منبع غذایی انعطاف‌‌‌پذیر در راستای ابتکار سبز سعودی و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل رهبری می‌کند.
 
دنبال غذای سازمانی با کیفیت هستی؟ سفارش از مامان پز
 
وی ادامه داد: ما در حال ایجاد یک اکوسیستم هستیم که در آن می‌توان نوآوری‌ها را در سطوح مختلف بلوغ یا آمادگی از نظر فناوری، جنبه‌های اجتماعی و مهندسی آزمایش کرد. ما تمام حمایت‌های لازم برای پرورش ایده‌های نوآورانه از طریق مرکز نوآوری آب و غذا، مرکز نوآوری آبزی‌پروری، کنسرسیوم‌های کشاورزی و آبزی‌پروری و برنامه شتاب‌دهنده غذا را با ابتکارات بیشتری ارائه می‌کنیم.
 
شتاب‌دهنده فناوری غذایی و کشاورزی
این برنامه پیشگامانه به تغییر آینده غذا کمک خواهد کرد. این طرح که در نوع خود اولین بار است که در شورای همکاری خلیج فارس مطرح می‌شود، استارت‌آپ‌ها را به اکوسیستمی پر جنب و جوش از شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و محققان سوق می‌دهد. این پروژه از طریق آموزش در سطح جهانی، فناوری پیشرفته و حمایت مالی نیوم، کشاورزی پایدار را در مقابل تغییرات آب و هوایی، آبزی‌پروری پایدار و تغذیه شخصی، متحول می‌کند. به گفته دست‌اندرکاران این پروژه وقت آن است که به واسطه تاپیان درک جهان از غذا را تغییر دهیم.
 
آنها می‌گویند: با زندگی در شهری بهتر و درخشان‌‌‌تر، تجربه روابط اجتماعی و اقتصادی بی‌‌‌نظیر، بدون آلودگی و همراه با مراقبت‌‌‌های بهداشتی پیشگیرانه در سطح جهانی، عمری طولانی‌‌‌تر خواهید داشت. در این شهر اگرچه از تکنولوژی‌‌‌های‌‌‌ نوین استفاده شده، اما همیشه سلامت و رفاه انسان‌‌‌ها در اولویت قرار دارد. در این شهر تجربیات‌‌‌ غنی‌‌‌تر و فرصت‌‌‌های تجاری بی‌‌‌شماری در انتظار انسان‌‌‌هاست و به‌‌‌گفته سازندگان آن، حدود ۳۸۰‌هزار شغل تا سال ۲۰۳۰ میلادی در آن ایجاد خواهد شد. این پروژه‌‌‌ها در عین محافظت از محیط‌‌‌زیست، کیفیت زندگی بشر را در آینده دستخوش تغییرات بزرگی خواهند کرد و با نوآوری و خلاقیت خود به مقاصد گردشگری مهم و پناهگاهی امن برای نسل‌‌‌های آینده تبدیل خواهند شد.
(شنبه ۲ دی ۱۴۰۲) ۰۸:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها