پنج شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۱۱۸۸۵۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

نماینده مجلس: بانک مرکزی با رفع موانع صادرات پسته موافقت کرد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود موانع مختلف تولید و صادرات پسته، این محصول صادراتی ایران با افتی در بازارهای جهانی روبه رو شده بود که برای رفع این مشکل نشستی با رییس کل بانک مرکزی برگزار و در این نشست با رفع موانع مهمترین محصول صادراتی استان کرمان موافقت شد.

پسته و مغز پسته بیشترین آمار صادرات استان کرمان و یکی از محصولات صادراتی اصلی کشور به شمار می روند که متاسفانه طی سال های گذشته مشکلات زیادی مانع توسعه تولید و صادرات این محصول شده بود و موضوع بر کشاورزان استان کرمان به عنوان قطب و تولید کننده اصلی این محصول نیز اثر گذاشته بود.
در همین زمینه آنطور که روابط عمومی دفتر حجت الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس اعلام کرده، در این جلسه در تهران طی روزهای گذشته با حضور این نماینده، رییس کل بانک مرکزی، تعدادی از بازرگانان و معاونان ارزی و اعتباری بانک مرکزی به همراه قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی برگزار و در آن تصمیم هایی اخذ شده که به گفته مسئولان می تواند پس از سال ها، لبخند را بر لبان پسته کاران و صادرکنندگان بنشاند.
براساس این گزارش ضرورت اختصاص ارز ۲۸۵ هزار ریالی برای تامین کودهای کشاورزی و رفع تعهدات ارزی بخشی از مشکلات عمده صادرکنندگان و کشاورزان پسته در استان کرمان عنوان می شود که در این نشست رییس کل بانک مرکزی بر رفع آنها تاکید داشت.
به گفته رییس هیات مدیره انجمن پسته ایران، در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن پسته ایران و رییس بانک مرکزی در محل بانک مرکزی، مشکلات کشاورزان و صادرکنندگان مورد بررسی قرار گرفت.
محمد صالحی افزود: پیشنهادهایی از طرفین در جلسه مطرح شد و رییس کل بانک مرکزی قول برطرف کردن مشکلات صادرکنندگان و کشاورزان را داد.
وی عنوان کرد: اختصاص ارز ۲۸۵ هزار ریالی برای کودهای کشاورزی، حل مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان و دیگر مواردی که از موانع صادراتی بوده است، ازجمله قول هایی بود که در این جلسه داده شد که امیدواریم گرهی از مشکلات صادرکنندگان و کشاورزان باز کند و شاهد رونق بازار پسته باشیم.
ایران پس از آمریکا به عنوان دومین صادرکننده پسته جهان است.

(پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲) ۱۸:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها