پنج شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۸۸۴۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۶ هکتار زمین کشاورزی ساری به چرخه تولید بازگشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: ۶ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع و به چرخه تولید بازگشت.

سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ۶ هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی دز شهر فرح‌آباد شهرستان ساری قلع و قمع و به چرخه تولید بازگشت.
وی ادامه داد: این قلع و قمع به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و برای جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز در این شهرستان اجرا شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است.
این مسؤول با اشاره به اینکه مشارکت و نظارت عمومی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه است، گفت: مردم هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی  را به کارشناسان جهاد کشاورزی اعلام کنند.
علوی یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی و پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شد و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.
توزیع ۲.۵ میلیون لیتر سوخت کشاورزی در ساری
این مسئول با بیان اینکه سه ماهه پاییز امسال ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۴۶۵ لیتر سوخت نفت گاز سهمیه ای و حمایتی برای مصرف در بخش کشاورزی به کشاورزان و بهره برداران شهرستان ساری توزیع شد، اظهار کرد: بیشترین میزان مصرف سوخت مربوط به بخش ماشین‌آلات کشاورزی برای شخم و شیار اراضی و آماده سازی برای کاشت محصولات پاییزه است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۶۵ لیتر از این مقدار سوخت برای ماشین آلات کشاورزی، ۹ هزار لیتر برای صنایع تبدیلی، ۱۷۶ هزار و ۹۰۰ لیتر برای پروژه های کشاورزی، ۲۳ هزار و ۴۰۰ لیتر برای گلخانه ها و ۱۳۶ هزار و ۲۰۰ لیتر برای دامداری ها توزیع شد.
این مسؤول با بیان اینکه ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت توزیعی به‌ شکل نفت سفید و در بخش واحدهای دامی و مابقی به ‌شکل نفتگاز است، افزود: توزیع سوخت کشاورزی با بررسی تقاضای بهره برداران بخش کشاورزی و ارائه مدارک و تائید این مدیریت بین بهره برداران بخش کشاورزی انجام شد.
علوی با تاکید بر تامین و توزیع به موقع سوخت بخش کشاورزی، توسعه و رونق بیش از پیش بخش کشاورزی در این شهرستان و رشد اقتصاد کشاورزی منطقه، گفت: متقاضیان با ثبت نام در سامانه https://newtejaratasan.niopdc.ir می‌توانند درخواست خود را ثبت و ارسال کنند.

(پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲) ۱۶:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها